امام جمعه بندرعباس:

باید تلاش کنیم تا رشوه در نظام اسلامی ما از بین برود



  صبح ساحل ، سیاسی - نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس شهدای دریانورد نفتکش سانچی را «سربازان تن سوخته ولی عصر(ع)» توصیف کرد و گفت: عامه مردم از دریا و دریانوردی شناخت و اطلاع کافی ندارند که باید این جایگاه رفیع برای عموم تبیین شود.

«آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی» در مراسم استانی گرامیداشت شهدای دریانورد نفتکش سانچی ، اظهار داشت: امروز دشمن روی اقتصاد دست گذاشته است؛ به گونه ای که از چهار هزار و پانصد اتاق فکر در دنیا، دو هزار و هفتصد اتاق آن در آمریکاست و شبانه روز در حال فکر و تصمیم گیری برای ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند.

وی از دریا و صنعت دریانوردی به عنوان شاهرگ حیاتی اقتصاد کشور یاد کرد و افزود: علیرغم اینکه در جمع متخصصان و دست اندرکاران این صنعت، جایگاه دریا، دریانوردی و صنعت حمل و نقل دریایی کاملا مشخص است اما عامه مردم از دریا و دریانوردی شناخت و اطلاع کافی ندارند که باید این جایگاه رفیع برای عموم تبیین شود.نعیم آبادی جایگاه تلاشگران در عرصه دریا و دریانوردی را بسیار رفیع دانست و گفت: جان باختن در عرصه دریانوردی نشان دهنده جایگاه بلندمرتبه شهیدان این عرصه است.وی با بیان اینکه اینچنین حادثه ای غیرقابل تصور و به طور حتم دردناک بود، خاطرنشان کرد: بنده 72 سال سن دارم و در سال های عمرم چنین حوادثی را نشیدم که دریانوردانی هشت روز در محاصره آتش و دود و حرارت و گرما قرار گیرند و در بدترین شرایط ممکن هر لحظه مرگ را در برابر چشمان خود ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: مقام این عزیزان مقام والایی است؛ آنان سربازان تن سوخته حضرت ولی عصر(عج) هستند. نعیم آبادی گفت: جمعیت قابل توجهی برای شرکت در این مراسم گردهم آمدند؛ این نشان می دهد که مردم ما قدرشناس هستند، آنها می دانند که کجا بروند و چگونه نسبت به انقلاب و نیروهایش قدرشناس باشند.وی اضافه کرد: حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم گرامیداشت شهدای نفتکش سانچی نشان داد که مردم همواره خود را مدیون شهدا می دانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به آمار 17هزار شهید ترور در کشور، بیان کرد: برای این که بدن های سوخته دریانوردان و شهدا از ما خشنود باشند باید تلاش کنیم تا غده های چرکین از جمله رشوه در نظام اسلامی ما از بین برود؛ مبارزه با رشوه حتی از مبارزه با قاچاق هم مهم تر است.

مجلس با جدیت حادثه نفتکش سانچی را پیگیری می‌کند

رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر ضرورت رسیدگی به خانواده های شهدای دریانورد سانچی، خواستار روشن شدن تمامی ابعاد این سانحه دلخراش شد.

«حسین هاشمی تختی» در مراسم گرامیداشت شهدای دریانورد نفتکش سانچی در مسجد جامع بندرعباس اظهار داشت: انقلاب اسلامی بحران ها و حوادث زیادی را پشت سر گذاشته است، حوادثی که یا دشمنان تدارک دیده اند یا به صورت طبیعی رخ داده است.

وی افزود: در شرایط فعلی که نیاز به پول نفت کشورمان داشتیم تا چرخ اقتصاد بچرخد، اتفاقی ناگوار برای یکی از شناورهای نفتکش ملی و سرمایه های انسانی آن در صنعت دریانوردی افتاد.

هاشمی تختی تصریح کرد: دریادلان نفتکش سانچی جان خود را تقدیم انقلاب کردند، اقتصاد ما مدیون این دریانوردان قهرمان است و دولت باید به وضعیت خانواده های آنان رسیدگی کند.نماینده مردم بندرعباس و رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی ، خواستار روشن شدن تمامی ابعاد این سانحه دلخراش شد.وی خاطرنشان کرد: کمیته بنادر و صنایع دریایی به عنوان بخشی از کمیسیون عمران مجلس و همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تشکیل کمیته حقیقت یاب به دنبال یافتن پاسخ پرسش ها در خصوص سانحه دریایی نفتکش سانچی هستند.

هاشمی تختی همچنین تصریح کرد: باید به مردم بگوییم که نهایت تلاش صورت گرفت و همه توان دولت در حد بضاعت هم به کار گرفته شد.نماینده مردم بندرعباس در خانه ملت گفت: مجلس با جدیت به این موضوع ورود کرده است و دولت هم در حال انجام پیگیری های حقوقی و فنی است. رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید تمامی اطلاعات کسب شده از جعبه سیاه به مردم اعلام شود،افزود: کمیسیون عمران و همچنین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حال تحقیق در خصوص ابعاد مختلف این سانحه بزرگ دریایی است و دولت نیز باید تلاش خود را برای حقیقت یابی آن به کار ببندد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها