نماینده غرب هرمزگان در مجلس:

کلیه مدارس سقف الگوی مصرف را رعایت کنند



صبح ساحل ، اجتماعی - نماینده غرب هرمزگان در مجلس با بیان اینکه چنانچه مدارس الگوی مصرف را رعایت نکنند شامل معافیت آب و برق و گاز نمی‌شوند، گفت: تصمیم اخیر مجلس قطعا موجب فرهنگ‌سازی در نهادینه شدن الگوی مصرف خواهد شد.

به گزارش ایسنا ، ناصر شریفی با اشاره به تصویب بند الحاقی ۳ به تبصره ۶ لایحه بودجه ۹۷ در نشست علنی مجلس، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه در سال ۱۳۹۷ کلیه مدارس دولتی وزارت آموزش و پرورش که سقف الگوی مصرف را رعایت کنند از پرداخت هزینه مصرفی آب، برق و گاز معاف هستند.نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود: این مصوبه دو مزیت بسیار مهم دارد، نخست اینکه یکی از اصلی‌ترین دغدغه های مدیران مدارس که همواره در این خصوص با مسئولان اداره آب و برق و گاز به مشکل بر می‌ ‎ خوردند، حل خواهد شد و این دغدغه با رعایت الگوی مصرف از مدارس به طور کامل برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: متأسفانه در شرایطی که سرانه مدارس از سوی دولت همواره دیرهنگام واریز می‌شود، هزینه‌های قبوض آب، برق و گاز همواره برای مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‌آموزان استرس‌زا بوده که با تصمیم مجلس این مهم محقق می‌شود.

شریفی خاطرنشان کرد: نکته مهم مصوبه اخیر مجلس لحاظ قید سقف الگوی مصرف است به این ترتیب که اگر مصرف مدارس مازاد بر این سقف باشد، مدارس موظف به پرداخت کل هزینه مندرج در قبوض هستند و فقط مبلغ مازاد را پرداخت نمی‌کنند؛ به این ترتیب تصمیم اخیر مجلس علاوه بر رفع دغدغه مهمی برای اداره مدارس، نوعی فرهنگ‌سازی را نیز در مدارس به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: فرهنگ‌سازی باید از درون خانواده‌ها و مدارس باشد تا در ذهن و اندیشه فرد نهادینه شود به این ترتیب الگوی مصرف به نوعی موجب فرهنگسازی خواهد شد و از مصرف بی رویه در کل کشور جلوگیری می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها