اعزام ۱۱ هزار و ۹۸۶ نفر گردشگر نوروزی به اردوهای راهیان نور دریایی



صبح ساحل ، اجتماعی - مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: ۱۱ هزار و ۹۸۶ نفر گردشگر نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۲ فروردین امسال به اردوهای راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس اعزام شدند.

به گزارش ایسنا،رسول جهانداری با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد گردشگر، ۴۸۶ نفر در آخرین روز این سفرها (۱۲ فروردین) از جزیره و تنگه هرمز دیدن کردند.

وی تصریح کرد: از ابتدای اعزام به راهیان نور دریایی تا چهارم فروردین امسال ۵ هزار و ۶۰۰ گردشگر نوروزی کشور به صورت رایگان به جزیره هرمز اعزام و با رشادت های شهیدان خلیج فارس و اهمیت تنگه هرمز آشنا شدند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، آشنایی مردم با نحوه شهادت شهیدان خلیج فارس، اهمیت حفظ دریای خلیج فارس به ویژه تنگه هرمز و لارک و یادآوری کینه توزی های آمریکایی ها در سرنگونی هواپیمای ایرباس در سال ۶۷ در آب های خلیج فارس را بخشی از اهداف این اردوها برشمرد.

جهانداری خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور دریایی خلیج فارس هر روز در دو نوبت صبح و عصر انجام می گرفت و گردشگران از ساعت ۷.۳۰ صبح از اسکله پشت شهر بندرعباس به مقصد جزیره هرمز اعزام می شدند.

وی ادامه داد: در جزیره هرمز نیز گردشگران ضمن بازدید از یادمان شهدای گمنام، موزه دفاع مقدس، قلعه پرتغالی ها، بهره مندی از روایتگری راویان دفاع مقدس، صنایع دستی زنان و مردان جزیره زیبای هرمز را که با هدف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال برپا شده است، خرید می کردند.

جهانداری اظهار کرد: اردوهای راهیان‌ نور دریایی خلیج فارس از سال ۸۹ با شرکت ۳ هزار نفر در بندرعباس آغاز شد و در طول سال های گذشته، ۵۶ هزار و ۳۵۲ نفر در ۸ سال برگزاری این اردوها در هرمزگان شرکت کرده اند.

سرداران شهید اسحاق دارا و اسدالله رئیسی به شهدای خلیج فارس معروف هستند و یکی از اهداف مهم این اردوها آشنایی مردم با نحوه شهادت این دو شهید است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها