قیمت خودرو سقوط کرد



صبح ساحل، اجتماعی _ به دنبال روند کاهشی قیمت خودرو در چند هفته اخیر، قیمت بیشتر خودروهای پرتیراژ داخلی مجددا در حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یافت.  در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 13 میلیون تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است. قیمت سایپا SL 131 نیز دوباره کاهش و به حدود 11 میلیون و 600 هزار تومان و SX 131 نیز به حدود 12 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است. قیمت تیبا نیز همچنان در حدود 15 میلیون و 500 هزار تومان است. البته قیمت رسمی این خودرو اندکی کمتر و 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است. قیمت تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز با کاهش قابل توجه به حدود 25 میلیون تومان رسیده است. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است. مگان 2000 با دنده اتوماتیک نیز با کاهش قیمتی دوباره به قیمت حدود 56 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان تعیین شده است. قیمت ماکسیما نیز حدود 88 میلیون تومان است. البته قیمت رسمی این خودرو 64 میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده است. در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگی‌های فروش موجود نیست. قیمت پژو 206 صندوق‌دار اما کاهش قابل توجهی داشته و در مدل V9 این خودرو به حدود 39 میلیون و 500 هزار تومان و مدل V8 نیز حدود 28 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است. تندر 90 ایران خودرو اما سقوط قیمتی شدیدتری را تجربه کرده و قیمت آن در مدل E1 به حدود 20 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 23 میلیون و 300 هزار تومان کاهش یافته است. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است. قیمت پژو 405 نیز با کاهش قابل توجهی به حدود 19 میلیون تومان رسیده است. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز با کاهش شدیدی همراه بوده و به حدود 24 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است. سمند EF7 نیز در حالی به قیمت حدود 21 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد که قیمت رسمی آن حدود 21 میلیون تومان است. قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها در نمایندگی‌های فروش مختلف اندکی متفاوت است.

 

هایی در این بخش شده است، ما مشکلات برای این بخش از معلولان در استان زیاد است.

 

وی از فروپاشی زندگی بسیاری از نابینایان به بیکاری  اشاره کرد و افزود: چند خانواده ناشنوا را می شناسم که به دلیل مالی و حقوق کم در حال فروپاشی است . چرا یک روشندل با داشتن 3فرزند و با خانه استجاری ماهی 80 هزار تومان حقوق دریافت کند؟

 

این مسئول با بیان اینکه سطح سواد خواندن و نوشتن به دلیل مسائل اجتماعی حاکم و فقر امکانات در بین جامعه نابینایان پایین است، افزود: باید فکری اساسی برای این مسئله بشود.رئیس انجمن نابینایان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر پوشش بهزیستی در استان شامل حدود نیمی از این افراد می‌شود، اضافه کرد: مشخص شده است که تنها حدود 10 درصد از کل اعتبارات معلولان در استان هرمزگان شامل نابینایان که بیشترین تعداد را در بین سایر معلولان دارند می‌شود.جاودان از ورزش نیز گفت: در سالن ورزشی 7تیر مکان برای ورزش روشندلان در نظر گرفته شده است ولی اجازه ورود ندارند و در اطراف آن مشغول ورزش می شوند.

 

ناشنوایان ترک تحصیل می کنند

 

مدیر کانون ناشنوایان استان از کمبود امکانات آموزشی ویژه ناشنوایان و ترک تحصیل کردن آنها سخن گفت اینکه بسیاری از ناشنوایان در این استان پس از گذراندن دوره دبستان مجبور به ترک تحصیل می شوند و این امر ناراحتی بسیاری از خانواده ها را فراهم آورده است که نمی دانند چه سرنوشتی در انتظاری فرزندانش است. ادریس قریش افزود: می توان با متمرکز کردن مراکز آموزش ناشنوایان زمینه ادامه تحصیل آنان را فراهم کرد. وی ازشناسائی 3هزار ناشنوا دراستان مطالبی ایراد کرد و گفت: در روز جهانی ناشنوایان در بندرعباس، از مسئولان دعوت کردیم که درددل ناشنوایان گوش دهند اما متاسفانه هیچکدام از مسئولان در این مراسم حضور نیافتند. قریشی ادامه داد: چرا مسئولان بهزیستی آن گونه که باید به مشکلات این قشر از معلولان جابگو نیستند چرا علی رغم ابلاغ اختصاص مستمری به ناشنوایان از طرف بهزیستی کشور ، بهزیستی استان، تاکنون نسبت به اجرای این ابلاغیه کوتاهی می کند؟ وی افزود: سالیانه حدود 500سمعک در استان برای رفع نیاز ناشنوایان نیازمندیم این در حالی است که سالی تنها 40تا 50سمعک به ناشنوایان استان تعلق می گیرد آیا با توجه به هزینه های میلیاردی دستگاه ها ، سمعک حق ناشنوایان نیست که بخواهند دست کم صدای مسئولان را بشنوند. قریشی با اشاره به توانمندیهای ناشنوایان در حوزه های هنری و ورزشی عنوان کرد: هم اکنون ناشنوایان چندین گروه هنری ویژه در حوزه تئاتر، سرود و حتی هیات مذهبی مدیریت می کنند که علیرغم این فعالیت ها چندان دیده نمی شوند. وی افزود: چندین تیم ناشنوایی در مسابقات ورزشی و با سبک عناوین ملی و حتی بین المللی آن گونه که باید در استان به ورزش ناشنوایان مورد توجه قرار نمی گیرند. قریشی از اشتغال ناشنوایان و مشکلاتشان در این زمینه صحبت کرد اینکه بعضی از واحد های تولیدی می توانند از این ناشنوایان استفاده نمایند ولی از این امر دریغ می کنند و اگر به اشتغال گمارند به آنها حقوق کم پرداخت می کنند و بیمه نمی شوند. وی تصریح کرد: با گذشت چند ماه از آغاز پروژه مسکن ناشنوایان این پروژه در حال حاضر 20درصد پیشرفت دارد. قریشی از عدم همکاری آموزش و پرورش استثنائی استان با کانون ناشنوایان در حوزه های ورزشی و آموزشی سخن گفت و از استاندار خواست در راستای بکارگیری ناشنوایان در شغل های مناسب همانند صنایع دستورات لازم را به دستگاه های مربوطه دهد .

 

تحصیل دو هزار دانش آموز در مدارس استثنائی

 

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: سیاست آموزش و پرورش این است که دانش آموزان معلول تا حد ممکن در مدارس عادی تحصیل نمایند. احمد آخوندی با اشاره به وجود دو هزار دانش آموز در 400 کلاس درس خدمات آموزشی دریافت می کنند افزود: از این تعداد 548 نفر به صورت تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی از طریق معلم رابطه خدمات آموزش ارائه می شود. وی ادامه داد : همگام با نظام جدید آموزش، 32 کلاس ششم ابتدائی استثنائی هوشمند سازی شده و توسعه خدمات نوین آموزش در این مدارس نیز با جدیت دنبال می شود. آخوندی به رتبه های دانش آموزان مدارس استثنائی اشاره کرد که علاوه بر رتبه های متعدد آموزشی موفق به کسب 45 مقام و مدال نیز در مسابقات مختلف ورزشی شدند. این مقام مسوول از آمادگی خود برای همکاری و ارائه خدمات لازم با جامع معلولان استان خبر داد.

 

گفتنی است:در این مراسم شهردار بندرعباس و مدیر کل مسکن و شهرسازی استان به تفکیک از برنامه جهت رفع مشکلات عبور و مرور معلولان سخن گفتند که درصد مناسب سازی خیابان ها و محیط های تردد معلولان هستند و هر ساختمان با داشتن آسانسور یا محل تردد معلولان پایان کار دریافت کنند .

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها