رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان خبر داد

افزایش مرگ بیماران قلبی بعد از حوادث جاده‌ای



صبح ساحل ، حوادث -  اعطم رام  زنگ تلفن  115 به صدا در می آید  اپراتور  پس از راهنمایی  فرد پشت خط  و اینکه  از خود درمانی و تجویز  دارو به صورت خودسرانه به بیمار پرهیز کنند و...،از طریق بی سیم ماموریت را  اعلام می کند.

در همان لحظه تیم اورژانس به سرعت سوار برخودرو می شوند وبه سمت منطقه اعلام شده به راه می افتند ، ترافیک است و باید بر اساس وضعیت اضطراری بیمار، سریع به محل برسند ،  آمبولانس  آژیر کشان پشت ترافیک سنگین بعدازظهر  می ماند ، دقایقی می گذرد تا آنکه مسیر باز می شود  و راه می افتد ، منزل مورد نظر  در کوچه پس کوچه ها قرار دارد تا جایی که خودرو از آن محل رد نمی شود. کادر اورژانس  با برداشتن وسایل مورد نظر از خودرو پیاده  و به سرعت به سمت منزل بیمار به راه می افتند ، بیمار مشکل قلبی دارد و خانواده  آن مرد 60 ساله نگران از وضعیت بیمار خود، از کادر اورژانس شاکی هستند که چرا دیر به محل رسیدند  اما ماموران اورژانس بدون توجه به غرولندهای خانواده ، مشغول ویزیت بیمار که  تنگي نفس رنج می برد و دچار حمله قلبی  شده بود ، می شوند   و پس از درمان اولیه، بیمار را  بر روی برانکارد قرار می دهند و به بیمارستان منتقل می کنند ...

ماموران اورژانس پس از انجام ماموریت، به مرکز  می روند ولی هنوز خستگی از تن آنها به در نرفته است که ماموریت بعدی ابلاغ می شود . یک مورد خودکشی گزارش شد و  آنها بدون اتلاف وقت به موقعیت مورد نظر اعزام شدند ...

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان هرمزگان بیشترین تماس  بعد از حوادث مرتبط با حمل و نقل، بیماران قلبی  دانست و گفت:اورژانس پیش بیمارستانی همان پرسنل اورژانس 115 هستند که نقش اساسی آنها پاسخگو بودن به بیمارانی است که نیازمند این خدمات هستند. دکتر امیر حسین اسدی ادامه داد:پزشکان و پرستاران با تجربه و‌ پرسنل فعال در این مراکز بوده که از طریق پاسخگویی  به تماس های تلفنی بیماران ویا نزدیکان آنها در وهله نخست، شرح حال بیمار را گرفته واقدامات اولیه را گوشزد  کرده و مشخص می‌کنند که نیاز به اعزام آمبولانس وجود دارد یا خیر.

افزایش  9/9 درصدی مأموریت های اورژانس

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان ،  از افزایش نزدیک به 9/9 درصدی در تعداد مأموریت های انجام شده توسط اورژانس 115 استان طی سال 96 نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: در سال 96، 319هزار و 328 تماس با اورژانس 115 استان گرفته شده که نسبت به سال قبل، از رشد 8 درصدی برخوردار بوده است و از این تعداد، 29 هزار و 807 تماس منجر به اعزام آمبولانس شدهاست. دکتر اسدی افزود:  63 درصد (18 هزار و 741 مأموریت) از مأموریت های انجام شده در حوزه شهر، 36 ممیز 6دهم درصد  (10 هزار و 948 مأموریت)  از مأموریت های انجام شده در حوزه جاده و 4دهم درصد (118 مأموریت) انتقال بین مراکز بوده است.

خدمات رسانی به 35 هزار  بیمار و مصدوم

این مقام مسوول  در ادامه گفت: در سال گذشته، 34 هزار و 853 بیمار و مصدوم، توسط اورژانس 115 استان خدمات رسانی شده اند که  از این تعداد، 10 هزار و 636 نفر جزء مصدومین ترافیکی بوده که تقریباً 31 درصد از مصدومین را شامل می شود و  24 هزار و 217 نفر جزء مصدومین غیر ترافیکی بوده اند. دکتر اسدی از افزایش  6 درصدی تعداد مصدومین حوادث ترافیکی در سال 96 نسبت به سال 95 مطلبی عنوان کرد و تصریح نمود:خوشبختانه به زعم رشد شش درصدی در تعداد مصدومین، در میزان فوتی تصادفی شاهد کاهش چشمگیر 17 ممیز 2دهم درصدی بوده ایم.وی در ادامه ابراز کرد: بعد از حوادث مرتبط با حمل و نقل، بیشترین میزان فوت را در بیماران قلبی داشته ایم. 69 درصد مصدومین و بیماران مرد و 31 درصد زن بوده اند و گروه سنی 30 تا 39 سال بیشترین تعداد مصدوم و بیمار را به خود اختصاص داده است. 

انجام 28 احیائ قلبی  و ریوی 

دکتر اسدی اظهار داشت: در سال 96، 19 مورد زایمان در آمبولانس، توسط تکنسین های اورژانس استان انجام شده که نسبت به سال گذشته 18 ممیز 8دهم درصد رشد داشته است و خوشبختانه همه نوزادان در صحت و سلامت کامل به دنیا آمده اند. وی ادامه داد: در این مدت نیز  28 احیاء قلبی و ریوی نیز انجام شده است.

انتقال 452 مصدوم و بیمار از جزایر قشم و هرمز

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان در انتها، از انتقال 452 مصدوم و بیمار از جزایر قشم و هرمز توسط آمبولانس دریایی خبر داد و گفت: مصدومین تصادفی و اورژانس زنان از عمده موارد منتقل شده از جزایر بوده اند.

باز ماموریت دیگر ...

ساعت از 2 بامداد گذشته است و زنگ تلفن115 برای بیش از  صدمین بار  به صدا در می آید و ماموران اورزانس  به سر صحنه تصادف جاده ای اعزام می شوند...

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها