رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس خبر داد :

عمانی‌ها بدنبال استفاده از ظرفیت گردشگری سلامت هرمزگان



صبح ساحل ، اقتصادی - رئیس  اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در نشست صمیمانه پزشکان فوق تخصص استان با عمادالشکیلی مدیر کل دفتر اقتصادی عمان در دفتر سطنتی عمان در بندرعباس گفت: بندرعباس در حال حاضر در مبحث پزشکی حرف های زیادی برای گفتن دارد و همچنین به دلیل تشابهات فرهنگی با کشور عمان، جزو استان های معین عمان در مبحث گردشگری سلامت است.

وی افزود: تعاملات ما با کشور عمان به نقطه قابل قبولی رسیده است و این در حالی است که در بحث گردشگری سلامت با این کشور ضعیف عمل کرده ایم.

صباغی زاده اضافه کرد: راه اندازی خط پرواز مستقیم از عمان به بندرعباس و بالعکس نقطه عطفی در روابط دو طرف ایجاد می کند و در بحث گردشگری سلامت نیز تحولات بسیاری را به دنبال دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس یادآورشد: در حال حاضر عمانی ها برای مباحث درمانی شیراز را انتخاب کرده اند که امید می رود با راه اندازی پرواز مستقیم مردم این کشور بتوانند از ظرفیت های پزشک های حاذق هرمزگانی نیز استفاده کنند.

احداث بیمارستان تخصصی ایرانی در عمان 

ضرورتی انکار ناپذیر است

مدیر کل دفتر سلطنتی عمان با بیان اینکه هرمزگان نیازمند تامین زیرساخت ها برای تقویت گردشگری سلامت است، گفت: بارها برای راه اندازی خط مستقیم پرواز به عمان رایزنی کردیم اما با همکاری لازم صورت نگرفت و شرکت های عمانی نتیجه ای نگرفتند.

عمادالشکیلی در دیدار با تنی چند از پزشکان  فوق تخصص استان هرمزگان ضمن خوشامدگویی اظهار داشت: پزشکی تخصص روز دنیا و یکی از نیازهای مهم و ضروری به شمار می رود.

وی افزود: طی بررسی هایی که در سال 2016 در عمان انجام شد سرمایه گذاری  بر روی پزشکان ایرانی در برنامه های این کشور قرار گرفت.

الشکیلی ادامه داد: طبق توافقنامه ای که با کشور ایران انجام داده ایم بنا نهاده شد عمان در سه بخش پزشکی،معدنو فلزات با ایران همکاری داشته باشد.

مدیر کل دفتر سلطنتی عمان با بیان اینکه بخش اعظمی از سیطره پزشکی عمان را پزشکان هندی تشکیل داده اند، بیان داشت: این در حالیست که عمانی ها از پزشکان ایرانی رضایت بیشتری دارند.

الشکیلی عنوان کرد: اگر تعداد مراجعین بیماران عمانی به بیمارستان های تهران و شیراز  را بسنجیم واضح و مبرهن است که عمانی ها از پزشکان ایرانی رضایت دارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مبحث گردشگری سلامت در هرمزگان بیان داشت: گردشگری سلامت در هرمزگان می تواند رونق یابد اگر زیرساخت هایی نظیر پروازهای مستقیم یه وجود بیاید.

وی افزود: با وجود اینکه دو کشور روابط بسیار حسنه ای در بعد سیاسی و تجاری با یکدیگر دارند اما هیچ کادر پزشکی ایرانی در عمان وجود ندارد.

الشکیلی اضافه کرد: تمام بیمارستان ها اعم از دولتی و خصوصی سوددهی لازم را دارند و فرصت ساخت یک بیمارستان تخصصی در عمان را نباید از دست داد.

وی تصریح کرد: دفتر عمان نهایت همکاری را در راستای احداث بیمارستان و راه اندازی خط مستقیم به بندرعباس را به کار می بندد.

این مسوول ادامه داد: بسیاری از بیماران عمانی که به ایران مراجعه و تحت درمان قرار می گیرند به مراقبت های بعد از جراحی و مراقبت های خاص نیاز دارند که متاسفانه در عمان نمی توانند این خدمات را دریافت کنند.

الشکیلی تاکید کرد:  ما بارها برای راه انداز خط مستقیم پرواز مراجعه و حتی شرکت های عمانی برای بررسی به بندرعباس آمدند اما همکاری لازم با آنها صورت نگرفت که امید می رود در آینده نزدیک بنا به ضرورتی که وجود دارد چه در بعد پزشکی و چه در بعد تجاری این پرواز راه اندازی شود.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها