نخستین رستوران بازیافتی چوبی ایران در بندرخمیربه بهره‌برداری رسید



به گزارش صبح ساحل، مدیر گردشگری شهرداری بندرخمیر روز چهارشنبه درحاشیه بهره‌برداری از این طرح که دارای ۲ مرحله است، گفت: برای ساخت مرحله نخست این رستوران چوبی؛ ۴ میلیارد ریال ازمحل سرمایه‌گذاری بخش دولتی وخصوصی هزینه شده است.

محمدرضا برترانگ افزود: برای ساخت رستوران «گارگوپ» از وسایل چوب‌های دورریختنی و در و پنجره‌های قدیمی استفاده شده است.

«رستوران گارگوپ در مجتمع گردشگری حرا بندرخمیر و سه کیلومتری اتوبان بندرخمیر - بندرعباس قرارگرفته است. این رستوران یک طرح زیست محیطی محسوب می‌شود که درون آن را ساختار سنتی شکل داده و غذاها ، دسرها و حتی ظرف‌های آن از همان ساختار محلی و سنتی پیروی می‌کند.»

وی بیان داشت: در داخل این رستوران غذاهای دریایی، سنتی و دسرهای محلی با کیفیت عالی پخت می‌شود و ظروف سنتی نیز در آن کاربرد دارد.

مدیر گردشگری شهرداری بندرخمیر اظهارداشت: این طرح با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی در کنار بزرگ‌ترین تالاب دریایی خاورمیانه (تالاب خورخوران بندرخمیر) اجرا شده که برای ۲۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌است.

از تالاب بین‌المللی و حفاظت شده خورخوران که دارای جنگل‌های حرا است، ۲ معاهده‌ی بین‌المللی (معاهده یونسکو و رامسر) مراقبت می‌کند. ارزش این منطقه به انداره‌ای است که به آن لقب (ذخیره‌گاه زیست کره) داده شده و وجود جزیره‌های متعدد و اکوسیستم منحصربه فرد و زیبا شرایطی خوبی را برای گردشگران رقم زده است.

بهره‌برداری از لنج بوم گوهری بندرخمیر

همچنین دراین روز لنج بوم گوهری بندرخمیر نیز به بهره‌بردرای رسید.

شهردار بندرخمیر درحاشیه بهره‌برداری از این طرح گفت: لنج بوم گوهری به دلیل بزرگی وخاص بودن در منطقه و همچنین بدلیل متفاوت بودن ساختار آن با دیگر لنج‌ها به‌عنوان بوم گوهری نام برده می‌شود.

جواد محمودی افزود: این لنج بوم، یک کشتی چوبی قدیمی بوده وساختار اصلی آن به‌طور کامل ایرانی است.

وی ادامه داد: این نوع از لنج‌های اقیانوس پیما دارای بادبان بوده که به هند و آفریقا و دیگر مناطق دور دست سفر می‌کردند.

شهردار خمیر درخصوص هویت این طرح اظهارداشت: بوم گوهری علاوه بر ارزش تاریخی وهویتی، دارای لوکیشن بسیار خاصی است که از فراز آن می‌توان چشم انداز زیبای بخشی از تالاب بین المللی خورخوران  به‌عنوان بزرگترین تالاب دریایی خاورمیانه را مشاهده کرد.

شهردار خمیر همچنین گفت: علاقه مندان می‌توانند از آن جهت پرنده نگری استفاده کنند.

همچنین دراین روز مرکز ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی بخشی تالاب نشینان بندرخمیر (با نام سیپا سنتر) به بهره‌برداری رسید. این مرکز برای نخستین بار در ایران شکل گرفته و درمرحله نهایی دارای ۴ اتاق است که هر کدام از اتاق‌ها وظیفه محوله خود برای جوامع محلی حاشیه تالاب انجام می‌دهند.

مرکز اطلاعات گردشگری خمیر نیز از دیگر طرح‌های افتتاحی این روز بود که این مرکز جهت رفاه حال گردشگران دریک بادگیر قدیمی که نمایانگر هویت سازه‌ای منطقه است، شکل گرفته و وظیفه‌ی راهنمایی گردشگران و حلقه‌ی اتصال آن‌ها به مراکز مختلف است.

شهرستان بندرخمیر در ۷۵ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها