قیمت تمام‌شده محصولات دامی تا دو هفته آینده اعلام می شود



معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از بررسی قیمت تمام شده محصولات دامی و اعلام تغییرات آن تا دو هفته آینده خبرداد.

 

«مرتضی رضایی» افزود: تا پایان امسال تامین نهاده دام و طیور با ارز چهار هزارو ۲۰۰  تومانی صورت خواهد گرفت و این نهاده‌ها با قیمت مصوب در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی در رابطه با قیمت تمام شده محصولات دامی تصریح کرد: این محصولات بر اساس آنالیز قیمت تمام شده و سود منطقی که برای تولیدکننده در نظر می‌گیریم، محاسبه می‌شود که این قیمت در حال بررسی است و تغییرات آن تا دو هفته آینده اعلام خواهد شد.

رضایی خاطرنشان کرد: کشور با شرایط سختی مواجه بوده و هزینه تولید و دست مزد بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: به جز ذرت و سویا که از طریق ارز دولتی تهیه می‌شود، باقی نهاده‌ها با ارز نیمایی تامین می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با سامانه بازارگاه گفت: به منظور ثبت و توزیع نهاده‌های دامی وارداتی، سامانه‌ای را به نام بازارگاه راه‌اندازی کرده‌ایم تا تولیدکنندگان بتوانند به راحتی و به میزان نیاز خود، نهاده‌ها را دریافت کنند و از رانت و واسطه‌گری جلوگیری شود.

اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی نیز امروز اعلام کرد که تاکنون ۳۷۲ هزار تن بذر از طبقات مختلف توسط شرکت های خصوصی تهیه و از اوایل شهریور توزیع آن در استان های شمال غرب و غرب کشور که دارای اقلیم های سرد هستند، آغاز شده و تا دهه نخست دی ماه ادامه می یابد.

وی از کشاورزان خواست به منظور جلوگیری از بیماری های گندم، بذور خود مصرفی خود را قبل از کشت بوجاری و ضد عفونی کنند.

در حال حاضر قیمت فعلی خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جاری ۴ هزار تومان و گندم با مشخصات ۴ درصد افت مفید و یک درصد افت غیر مفید ۴۲۰۰ تومان تعیین شده است. با توجه به این موضوع که قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل معادل ۶۰ درصد رشد داشته است، قیمت گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته در هر کیلوگرم ۱۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

از سوی دیگر، وزیر جهاد کشاورزی کاظم خاوازی، عصر امروز از عرضه ۲۵۰ هزار تن ذرت، کنجاله سویا و جو در سامانه بازارگاه خبر داد.

گفتنی است که سامانه بازارگاه سامانه ای است که برای سهولت و نظارت در انجام تبادلات و خرید نهاده های کشاورزی ، محصولات دامی راه اندازی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها