همراه داشتن کارت ملی برای مراجعه به ادارات و حمل و نقل عمومی الزامی است



سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از الزام همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت در ادارات و همچنین استفاده از حمل و نقل عمومی، جهت کنترل افراد کرونا مثبت خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، دکتر علیرضا رییسی در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا، ضمن تسلیت شهادت یکی از دانشمند کشور شهید محسن فخری‌زاده، گفت: عزیزی که در ایام کرونا و در تحریمی که در آن هستیم، در زمینه تولید کیت، واکسن و تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا بسیار فعال بودند و حاصل کار این عزیز را هنوز هم داریم استفاده می‌کنیم. به ویژه کار بسیار بزرگی که به رهبری ایشان در حوزه واکسن کرونا در حال انجام بود. واقعا باید این اقدام تروریستی و ددمنشانه را محکوم کرد. علی‌رغم تحریم‌هایی که بر دوش ما سنگینی می‌کند، نه تنها کمکی در این حوزه به ما نمی‌شود، بلکه دانشمندان ما را هم به شهادت می‌رسانند.

وی با بیان اینکه امروز گزارشات متعددی در ستاد کرونا ارائه شد، گفت: گزارشی از روند درمان و اقداماتی که طی 9 ماه در حوزه درمان و مراقبت از بیماران انجام شده، ارائه شد که این اقدامات جای افتخار دارد. گزارشات دیگری هم در زمینه ارزیابی محدودیت‌ها انجام شد و جا دارد صمیمانه از مردم‌مان سپاسگزاری کنم که بسیار با دقت رعایت کردند.

رییسی گفت: در عین حال امروز هم خبرهای خوبی داریم؛ به طور کلی با توجه به رعایتی که مردم انجام دادند و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی که به بالای 90 درصد رسیده است، روند بیماری رو به کاهش گذاشته و در حال حاضر در 160 شهر و شهرستان قرمز، حدود 145 شهر روند رو به کاهش دارند و روند کاهشی شروع شده که بسیار جای خوشحالی است و در 15 شهر باقی مانده نیز فکر می‌کنم طی این هفته روند کاهش آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: خبر خوب دیگر این است که 89 شهری که قرمز بودند که از 5 آبان 43 شهر بود و 14 آبان 46 شهر دیگر به آن اضافه شد، آن 89 شهر به جز دو شهر همه این شهرها از حالت قرمز خارج شده و به نارنجی و زرد بدل شده‌اند که نشان‌دهنده رعایت بسیار خوب مردم است.

رییسی تاکید کرد: برای کاهش روند فوتی‌ها هم باید منتظر باشیم. با توجه به اینکه در حال حاضر میزان ورودی به بیمارستان‌ها و بستری رو به کاهش گذاشته،حدود دو تا سه هفته دیگر آثار این موضوع را خواهیم دید. میزان فوتی‌ها نیز کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: نباید دوباره فریب این را بخوریم که چون روند بیماری رو به کاهش گذاشته دیگر نیاز به اقدامات خاصی نیست، بلکه آقای رییس جمهور هم تاکید کردند که اقدامات زیادی باید انجام شود. همچنان باید بحث استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و... را باید جدی بگیریم. ترددهای غیر ضروری را حذف کرده و از حضور در جشن‌ها و مراسم‌های پرتجمع به ویژه در فضاهای بسته باید پرهیز کرد. با توجه به سرد شدن هوا و بسته شدن درب و پنجره و کاهش تهویه، این مضوع می‌تواند برای شیوع بیماری بسیار موثر باشد. خوشبختانه ما میزان تست‌ها را تا پایان این ماه به 100 تا 120 هزار تست در روز خواهیم رساند.

رییسی گفت: همچنین با توجه به سامانه یکپارچه رصد آزمایش‌هایی که ایجاد کردیم، تمام آزمایش‌های مثبت در یک بانک اطلاعاتی جمع آوری می‌شود و طی چهار روز گذشته از حضور و سفر 1748 نفر فردی که مثبت بودند و قصد خرید بلیت و مسافرت با اتوبوس، هواپیما و قطار داشتند جلوگیری کردیم. زیرا توانستیم از این سامانه استفاده کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: یکی از مصوبات امروز ستاد ملی کرونا که یکی از مصوبات خوب است ،این است که فکر می‌کنم برای اینکه بتوانیم از حضور افراد کرونا مثبت در حمل و نقل عمومی و ادارات جلوگیری کنیم، این است که همراه داشتن کارت ملی برای گرفتن خدمت، الزامی است. بنابراین هموطنان اگر قرار است به اداره ای برای گرفتن خدمت مراجعه کنند، باید کارت ملی به همراه داشته باشند.

وی افزود: این اقدام برای حفظ سلامت خودشان و دیگران است. در این صورت اگر آزمایش مثبت داشته باشند، با کارت ملی قابل چک کرن است و می‌توانند از افراد در معرض خطر محافظت کنند.
رییسی اظهار کرد: ادارات دولتی همه تعطیل هستند، مگر اینکه بالاترین مقام مسئول یک دستگاه یا اداره الزامی برای حضور حداقلی کارکنان داشته باشد.  بنابراین یک حضور حداقلی برای کارکنان دولت در این هفته مد نظر است.

وی تاکید کرد: برنامه ما یک محدودیت هوشمند است. به طوری که دوشنبه هفته جاری مجددا وضعیت شیوع و بروز بیماری را رصد می‌کنیم و اگر شهرهایی در وضعیت قرمز یا نارنجی باشند، اعمال محدودیت می‌کنیم و اگر شهر یا شهرستانی از قرمز به نارنجی یا زرد بدل شده باشد، محدودیت‌ها به همان نسبت کاهش می‌یابد.

رییسی گفت: امیدوارم رعایت پروتکل‌ها همچنان ادامه یابد. نیروی انتظامی، مردم، وزارت راه و ... بسیار کمک کردند و از همه مردم به دلیل مسئولین‌پذیری‌شان تشکر می‌کنم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها