واریز سود سهام عدالت سال ٩٨ تا پایان سال جاری



رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز سود سهام «عدالت» سال ۹۸ تا پایان سال جاری به حساب سهامداران عدالت خبر داد.

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، محمد علی دهقان دهنوی در گفتگویی با شبکه خبر ضمن اشاره به طرح های حمایتی و برنامه های مدنظر سازمان بورس برای حمایت از سهامداران خرد گفت: طرح های حمایتی متعددی برای سهامداران از سوی سازمان بورس تدوین شده که در روزهای آتی از آن رونمایی خواهد شد.

وی افزود: از همین هفته طرح حمایت از سهامداران خرد اجرایی خواهد شد که می تواند یک نمونه مناسب برای تشویق به سرمایه گذاری غیر مستقیم باشد.

دهقان دهنوی در ادامه توضیح داد: بر اساس این طرح سهامداران خردی که در تاریخ ۱۲ اسفند (تاریخ مصوبه شورایعالی بورس) دارایی کمتر از ۱۰ میلیون تومان داشته باشند، مشمول این قانون خواهند بود. بر این اساس گروه مزبور چنانچه پرتفویی خود را تا اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۱ تغییری ندهند و تا آن زمان بازدهی کمتر از ۲۵درصد از بازار سهام دریافت کرده باشند، ما به التفاوت آن را از صندوق توسعه بازار دریافت می کنند.

به گفته سخنگوی شورایعالی بورس، البته سهامداران برای برخورداری از این طرح ضمن حفظ سهام می توانند سهام جدید به پرتفوی خود اضافه کنند.

وی در ادامه با اظهار این مطلب که طبق برآوردها تعداد سهامداران خردی که در این طرح قرار خواهند گرفت بالغ بر ۴ میلیون نفر است، گفت: واحدهای صندوق های سرمایه گذاری و همچنین اوراق با درآمد ثابت در این طرح قرار نگرفته است.

دهقان دهنوی گفت: دو صندوق تثبیت بازار و توسعه بازار در بازار سرمایه فعالیت دارند. در این میان صندوق توسعه‬ بازار در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان دارایی دارد. به احتمال زیاد سال آینده نیز ۵ هزار میلیارد تومان به این رقم اضافه می شود. به این ترتیب می تواند نقش مناسبی برای حمایت، توسعه و رشد بازار سرمایه ایفا کند.

رییس سازمان بورس در ادامه تاکید کرد: جزئیات بیشتر از این طرح حمایتی در هفته جاری از طریق مراجع معتبر سازمان بورس، اطلاع رسانی خواهد شد. بر این اساس هفته آتی، نماد ویژه ای با قیمت یک ریال بازگشایی می شود و سهامداران با پرتفوی زیر ۱۰ میلیون تومان می توانند با خرید یک سهم و پس از پالایش اطلاعات از طرح حمایتی بهره مند شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها