مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان:

تمام راه‌های روستاهای بالای100 خانوار، تا پایان 1400 آسفالت می‌شوند



مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: طی دو سال گذشته 295 کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده و برای اجرای این پروژه ها بالغ بر دو هزار و 180 میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش صبح ساحل، «یوسف عابدینی»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به  نقش و جایگاه ویژه راه روستایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی مناطق روستایی گفت: در قالب اجرای طرح‌‌های ابرار، طی دو سال گذشته 295 کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده است.

وی با اعلام اینکه برای اجرای این پروژه ها بالغ بر دو هزار و 180 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: سال گذشته با پیگیری های انجام شده در جهت محرومیت زدایی، دو تفاهم نامه مشاركت تامين مالي با بنياد علوي در حوزه كوشاه احمدي و بنياد بركت در مسير زيركوه گافر بشاگرد جمعاً به مبلغ 350 میلیارد ریال منعقد گردید که گامی موثر در جهت عدالت و برخورداری‌ متوازن این مناطق می باشد.

عابدینی گفت: در مسير پشت كوه گافر بشاگرد در حال تكميل خاكبرداري قطعه دوم از ملكن تا درنگ مدو و اجراي خاكريزي مي باشد و 16 كيلومتر از طول مسیر تا پايان شهريور ماه سال جاری آماده آسفالت خواهد شد و بازگشايي و خاكبرداري انتهاي مسير قطعه سوم از درنگ مدو به سمت آخران نيز براي رفع مشكل تردد اهالي در حال انجام است.

وی ادامه داد: از 95 کیلومتر مسیر زیرکوه گافر نیز طبق نقشه های مصوب بالغ بر 89 کیلومتر بازگشایی شده در سال جاری، حداقل 30 کیلومتر از مسیر مذکور به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان درباره برنامه های اجرایی حوزه معاونت فنی و راههای روستایی این اداره کل در سال 1400 افزود: در سال جدید تعداد 68 پروژه راه روستایی به طول 218 کیلومتر جهت اجرا برنامه ريزي شده است و اعتبار مورد نیاز برای آسفالته نمودن راههای برنامه ریزی شده 248 ميليارد تومان خواهد بود.

عابدینی با اعلام اینکه توسعه، مرمت و بهسازی راه روستایی از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان در سال جاری است یادآور شد: در سال جدید علاوه بر بهره برداری از پلهای بزرگ چارک، جگین2، ارمک، بنگلایان و کروئیه، اجراي آسفالت كليه روستاهاي بالاي 100 خانوار فاقد راه آسفالته نیز در دستور کار قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها