اسلام باوقار:

8 سال آدم کسی نبودم



رئیس شورای شهر بندرعباس امروز(20 تیرماه) در نشستی صمیمانه با اصحاب رسانه به ارائه عملکرد سال چهارم و دوره پنجم شورای شهر بندرعباس پرداخت. «اسلام باوقار» در این نشست که بیش از دو ساعت به طول انجامید در مقابل انتقاد خبرنگاران به کارنامه شورای پنجم و شهرداری بندرعباس به دفاع از عملکرد این نهادها پرداخت. شفاف‌سازی هزینه‌های سال چهارم شورا، میزان دریافتی ماهانه اعضا شورای شهر و پاسخ به برخی حواشی شهرداری بندرعباس از اهم موضوعات مطرح شده بود.

            

  پایان حضور در شورا

«اسلام باوقار»، رئیس شورای شهر بندرعباس در ابتدای جلسه توضیحاتی درباره عملکرد هشت ساله خود در شورای شهر بندرعباس ارائه کرد. وی خلاصه‌ای از اقدامات شهرداری که با نظارت شورای شهر در این مدت صورت گرفته را بیان کرد. ساخت سه سالن سرپوشیده، احداث 50 زمین ورزشی، افتتاح 90 بوستان محله‌ای، راه‌اندازی 14 کیلومتر پیست دوچرخه سواری، افتتاح سه پلاتو و چهار فرهنگ‌سرا از اهم این اقدامات بود. باوقار با بیان اینکه در این مدت سعی کردیم نماینده‌‍‌ی خوبی برای شهر و مردم باشیم، گفت: «به جرات می‌گویم که بیشترین حضور در محلات را در این هشت سال داشته‌ام، اما هیچ‌گاه این موضوع را رسانه‌ای نکرده‌ام. به نسبت هزینه‌ها و تورمی که در کشور حاکم بود، فکر می‌کنم عملکرد خوبی ارائه شد. انتقادات را می‌پذیریم اما اکثر نارضایتی‌ها به خاطر بالا رفتن سطح توقعات افراد است». او به عملکرد شهرداری بندرعباس در زمینه عمرانی نمره 18 و در زمینه تنظیف نمره 15 را داد. همچنین باوقار از پاسخ به این پرسش که «چه نمره‌ای به عملکرد نظارتی شورای شهر می‌دهید؟» امتناع کرد. او در ادامه اظهار کرد که این آخرین دوره حضورش در شورای شهر است و دیگر قصد حضور در این فضا را ندارد. باوقار گفت: «هیچ وقت با هیچ گروه و جناح سیاسی نبودم. با هیچ کدام از نمایندگان مجلس نبودم اما همواره احترام گذاشتهام، اما هیچ وقت آدم کسی نبودم. سعی کردم مستقل باشم. هشت سال تلاش کردیم کسی باشم که خودم دوست دارم نه دیگران. از خودم راضی هستم چون هشت سال آدم کسی نبودم. در این مدت زیر بلیط کسی نرفتم. در کنار احترام به دیگران آنچه صلاح مردم بود را انجام دادم».«مجید عسکری زاده»، عضو دیگر شورای پنجم با حضور در این نشست تدوین سند راهبردی و چشم اندازی 20 ساله شهر بندرعباس را مهم‌ترین اقدام شورای شهر عنوان کرد.

             

  کاهش چشمگیر هزینه‌ها

باوقار برای نخستین بار میزان بودجه شورای شهر بندرعباس را عنوان و موارد هزینه‌ کرد بودجه را شفاف کرد. رئیس شورای شهر بندرعباس گفت: «سال 96، ششصد و هشتاد میلیون تومان؛ سال 97، هشتصد و 60 میلیون تومان؛ سال 98، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان؛ سال 99، یک میلیارد و ۱۰۰ تومان بودجه شورای شهر بوده است. سال 99؛ 980 میلیون تومان حق جلسات اعضای شورا شده این رقم در سال 98، 690 میلیون تومان بوده است. تقریبا ماهیانه حدود 6 میلیون و 600 حق جلسه دریافت کردیم. عیدی اعضای شورای شهر سال 99 یک پایه حقوق بوده. سال 98، 46 میلیون تومان هزینه پذیرایی و متفرقات بوده که سال 99، به 12 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. همچنین  ۱۵ میلیون تومان هزینه تلفن همراه اعضای شورا بوده است. سال 98، به اعضای شورا 14 میلیون تومان حق ماموریت پرداخت شده، این رقم در سال 99 به یک میلیون 600 هزار تومان کاهش یافت. در هفت ماه ریاستم هیچ همکاری را به ماموریت نفرستادم و هزینه ایاب و ذهاب نداشتیم. بودجه روابط عمومی و رسانه‌ها در سال99، 60 میلیون تومان بود که در پنج ماه نخست همان سال که خانم جراره رئیس شورا بودند، بودجه رسانه‌ها تمام شد. بودجه شورای شهر برای 1400، دو میلیارد تومان است که حدود یک میلیارد تومان حق جلسات می‌شود. مابقی آن در بخش‌های مختلف رشد چشمگیری داشته است». باوقار در پاسخ به این سوال که مقدار رقم‌های پرداختی به اعضای شورا به نسبت هزینه‌های میلیاردی که کاندیدا برای حضور در شورا انجام می‌دهند قابل باور نیست، گفت:« این را از افرادی بپرسید که یک تا دو میلیارد تومان برای حضور در شورا خرج کردند و در نهایت هم رای نیاوردند. من خودم 250 میلیون تومان برای انتخابات هزینه کردم. خیلی‌ها فکر می‌کنند با هزینه میلیاردی رای می‌آورند اما اینگونه نیست».

  پرداخت عوارض آلایندگی صنایع به‌زودی

رئیس شورای شهر بندرعباس در توضیح استخدامی‌های بدون ضابطه در شهرداری بندرعباس گفت:« خداراشاکرم هیچ کدام از اعضای خانواده‌ام در شهرداری استخدام نیستند. در بحث استخدام‌های شهرداری، قطعا شورا می‌توانست نظارت کند اما نکرد. وظیفه صنایع جذب جوانان بوده اما این اتفاق رخ نداد و به نوعی شهرداری زیر بار این کار رفت. البته قانون دست و بال شوراها را بسته، اعضای شورا در عزل و نصب‌های شهرداری نمی‌تواند دخالتی داشته باشند. بارها در جلسات رسمی شورای شهر از همه اعضای شورا و مدیران شهری درخواست کردم که تمام نیروهایی که روی کار آوردند را اخراج کنند». در ادامه جلسه باوقار درباره پرداخت عوارض آلایندگی صنایع بندرعباس به شهرداری اظهار کرد: «در سال ۹۸ حدود ۸۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری داده شد اما در سال۹۹، به این خاطر که تعداد زیادی از صنایع با مراجعه به تهران خودشان را از پرداخت ـآلایندگی معاف کردند، این مبلغ به ۵۴۰ میلیون تومان رسید». او خاطرنشان کرد که با پیگیری‌های نمایندگان مجلس این موضوع در حال رسیدگی است و پیش بینی می‌کنم در سال 1400 این موضوع حل شود».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها