محدودیت های شدید کرونایی در کیش آغاز شد



اعمال محدودیت های شدید کرونایی بر اساس تصمیمات شورای سلامت کیش از امروز ۱۷ مرداد آغاز شد. 

  

به گزارش صبح ساحل، اعمال محدودیت های شدید کرونایی بر اساس وضعیت قرمز کرونایی و افزایش شمار فوتی ها در این جزیره از امروز یکشنبه آغاز شد؛ برخی از این محدودیت ها سه روزه و برخی یک هفته‌ای خواهند بود که مدت زمان آنها پس از بررسی مجدد شورای سلامت قابل تمدید است.

این محدویت ها شامل تعطیلی سه روزه تمامی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ممنوعیت یک هفته ای تردد خودروهای شخصی از ساعات ۲۳ تا چهار بامداد و دور کاری  هفت روزه ۷۰ درصدی کارکنان ادارات، ارگان ها و شرکت ها است.

     

دورکاری ۷۰ درصدی کارکنان

سخنگوی شورای سلامت کیش در این ارتباط گفت: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در کیش ادارات، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف از امروز براساس آیین نامه شهرهای قرمز ستاد ملی کرونا مکلف به اجرای دورکاری ۷۰ درصد از نیروهای خود هستند.

محمدرضا رضانیا با بیان اینکه ۳۰ درصد نیروها نیز به صورت شیفت های ضروری فعالیت خود را ادامه خواهند داد افزود: دورکاری به استثنای یگان های نظامی، انتظامی، امنیتی، بهداشت و درمان، امدادی، آب و برق، آتش نشانی و اورژانس است.

وی یادآور شد: این مصوبه برای کاهش افراد در ادارات و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به مدت یک هفته تصویب شده است و مقرر شده ادارات نیز از پذیرش ارباب رجوع خودداری کنند.

       

آغاز اعمال محدویت های شدید کرونایی در کیش

  

تعطیلی سه روزه بازارهای کیش

روابط عمومی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نیز در اطلاعیه اعلام کرده است: حسب مصوبه کمیته امنیتی انتظامی ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونای کیش مبنی بر تعطیلی گروه های شغلی ۲ و سه و چهار (تمام بازار های تجاری) و رایزنی های صورت پذیرفته در خصوص تبعات تعطیلی بازارهای کیش ، مقرر شد که فعالیت این گروه ها از ۱۷ مرداد تعطیل شود.

اما کمیته امنیتی انتظامی ستاد اقدامات پیشگیرانه کرونای کیش ظرف مدت سه تا چهار روز با بررسی مجدد وضعیت ابتلا در جزیره کیش نسبت به این تجدید نظر و نتایج آن را جهت چگونگی ادامه فعالیت ابلاغ کند .

این درحالی است که کمیته امنیتی و انتظامی شورای سلامت جزیره کیش روز پنجشنبه ۱۴ مرداد سال جاری مدت زمان تعطیلی گروه های شغلی ۲، سه و چهار، ادارات، ارگان ها و شرکت ها را به یک هفته و قابل تمدید تا ۲ هفته اعلام کرده بود که روز گذشته با برگزاری جلسه مجدد این تصمیمات بنا به صلاحدید تغییر پیدا کرده است.

  

تمدید اعمال محدودیت ترددها

بر اساس مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی شورای سلامت کیش اجرای طرح ممنوعیت تردد شبانه در جزیره از بامداد پنجشنبه ۱۴ مرداد در ۲ مرحله سه و هفت روزه آغاز شد که امروز با پایان مرحله اول، مرحله دوم آن شروع شد.

جانشین انتظامی ویژه کیش در این ارتباط گفت: مرحله دوم این محدودیت ها از امروز ۱۷ مرداد از ساعت ۲۳ تا ۴ بامداد اعمال می شود و تمدید طرح بر اساس مصوبات جدید شورای سلامت خواهد بود.

سرهنگ فرج نظری اظهار داشت: رانندگان متخلف بر اساس ثبت تردد در دوربین ها مبلغ ۲۱۰ هزار تومان جریمه خواهند شد و تخلف آنان روز بعد از طریق پیامک به آنان اعلام می شود.

وی یادآور شد: فرماندهی انتظامی علاوه بر محدودیت های تردد به همراه تیم شورای سلامت و اداره اماکن بر فعالیت مشاغل و رعایت اصول بهداشتی توسط آنان نظارت خواهد کرد و واحدهای صنفی متخلف هم بر اساس اعلام شورای سلامت از طریق اماکن برخورد و پلمب می شود.

  

 سایر محدودیت ها

همچنین کاهش حداکثری تعداد پروازهای ورودی به جزیره کیش از جمله مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی در ۱۴ مرداد بود که پیشنهاد آن به دستگاه ها و نهادهای ذیصلاح داده شده اما تا کنون نتیجه پیگیری های آن به رسانه ها اعلام نشده است.

ممنوعیت تردد شناورهای مسافر بری از مبادی ورودی به جزیره کیش، فعالیت بیرون بر مراکز  پذیرایی شامل رستوران ها و کافی شاپ ها به مدت یک هفته از دیگر مصوبات کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونای جزیره در ۱۴ مرداد بوده که ارجای آن از امروز آغاز شده است.

     

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها