ضرب‌الاجل یک‌ماهه مدعی العموم برای نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک؛

رقص مرگ



کاروان عروسی به عزا تبدیل شد و داماد هرمزگانی به‌جای خانه بخت، راهی خانه ابدی شد. داماد 28 ساله که بهترین شب عمرش را تجربه می‌کرد در یک اتفاق شوم در بلوار خلیج‌فارس به کام مرگ رفت. خبر تلخ بود و ناگوار...شب از نیمه گذشته بود مهمانان عروسی بعد از پایان جشن، سوار بر خودروها راهی خیابان‌ها شدند تا مراسم عروسکشان برگزار کنند. خیابان‌ها خلوت بود و خودروها بوق‌زنان در حال حرکت. تا آنکه مهمانان در وسط بلوار خلیج‌فارس، روبروی شهرداری منطقه یک بندرعباس متوقف شدند صدای موسیقی و شادی و پایکوپی بر پا شد اما این شادمانی دوامی نیاورد جای خود را فغان و فریاد و شیون داد. خودروی 405 به‌سرعت سرسام‌آوری که در حال عبور از بلوار بود وارد کاروان عروسی شد سه کشته و ۶ مجروح بر جای گذاشت.

 

تصادف هولناک 
ساعت 3 و نیم بامداد 14 آبان ماه جاری. خودروهای اورژانس و آتش‌نشانی در محل مستقر و افرادی غرق در خون نقش زمین بودند، عروس از خودرو پیاده و در شوکه حادثه، مات و مبهوت به اطراف نگاه می‌کرد، خودرو 405 پس از برخورد با جمعیت و ۴ خودروی دیگر متوقف‌شده بود، کوچک و بزرگ وحشت‌زده اطراف مجروحان می‌چرخیدند آن‌ها را صدا می‌زدند، دخترک 5 ساله و مرد 40 ساله درصحنه تصادف فوت‌شده بودند و دقایقی بعد مرد 28 ساله با رخت دامادی خون‌آلود به همراه 7 نفر دیگر با آمبولانس راهی بیمارستان شهید محمدی شدند اما داماد جوان عمرش کوتاه بود و به علت شدت جراحات در بیمارستان جان سپرد.به گفته دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، شش نفر مجروح اکثر دارای شکستگی هستند شامل آقای ۵۱ ساله، یک خانم ۶۷ ساله، یک خانم ۳۰ ساله، یک پسر ۱۳ ساله، یک پسر 10 ساله، یک دختر ۱۰ ساله در بیمارستان شهید محمدی بستری شدند.
 
 شادمانی زودگذر
روزهاي اخير با بهتر شدن وضعیت کرونا و اجازه فعالیت تالارها و باغ‌ها در برگزاری مراسم‌ها، شاهد جشن‌های عروسی هستیم اما این نگرانی وجود دارد که با انجام عروس کشان ها در خیابان‌ها آمار حوادث و تصادفات بالا رود گر چه در سال‌های گذشته این آمار تصادفات براثر این موضوع بالابود. جدا از اینکه مراسمات برخي از افراد در جشن‌های عروسي با به راه‌اندازی کاروان‌های عروسي و ايجاد آلودگي صوتي در سطح شهر باعث مزاحمت براي شهروندان و سلب آسايش و آرامش عمومي می‌شوند موجب عزادار شدن عروسی می‌گردد؛ مانند حادثه چند شب قبل که اگر کارناوال در وسط بلوار متوقف و مشغول رقص و پایکوبی نمی‌شدند چنین اتفاق ناگواری رخ نمی‌داد. عروس کشانی یکی از مراسم‌های قدیمی است که اگر به خیر بگذرد به یکی از شب‌های خاطر انگیز تبدیل می‌شود و با شادمانی عروس و داماد راهی خانه بخت می‌شوند. شادمانی زودگذر کارناوال عروسی موجب داغ‌دار شدن خانواده‌های زیادی شدند. 
 
 توقیف 55 خودرو در طرح ضربتی تخلفات حادثه ساز 
رئیس پلیس راهور بندرعباس علت این حادثه را عدم رعایت نکات ایمنی کارناوال عروسی وسط بلوار و ناتوانی راننده در کنترل خودرو پژو 405 به دلیل سرعت زیاد خواند. سرهنگ نقی حیدری گفت: این حادثه ساعت سه و ۳۰ دقیقه بامداد جمعه شرکت‌کنندگان عروسی وسط بلوار از خودروهایشان پیاده شدند و مشغول شادمانی و پایکوبی شدند که یک خودروی پژو ۴۰۵ با سرعت زیاد وارد جمعیت شد. وی بابیان اینکه تا ساعت 2 بامداد شب حادثه، 39 دستگاه خودرو متعلق به اکثر جوانان زیر 30 ساله در طرح ضربتی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز توقیف و راهی پارکینگ شد و افزود: این طرح برخورد با تخلفات حادثه‌ساز مانند شرب و خمر، آلودگی صوتی، هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا، حرکت بر روی یک چرخ و یا هرگونه حرکات آکروباتی در سطح راه‌ها و خیابان‌ها، حرکت کردن به‌طور مارپیچ درراه‌ها و... در شب‌های آخر هفته و روزهای تعطیل اجرا می‌شود. سرهنگ حیدری این تخلفات را خط قرمز پلیس دانست و تأکید کرد: با کاروان‌های عروسی در خیابان‌ها که به بهانه جشن عروسي آسايش، امنيت و آرامش مردم را بر هم بزنند بدون اغماض و با قاطعيت برخورد می‌شود. وی از توقیف 15 دستگاه خودرو در جمعه‌شب در بندرعباس خبر داد. این مقام مسئول از خانواده‌ها  خواست که فرزندان خود را کنترل کنند در هنگام مراسم شادی، اجازه ندهند در ساعات بامداد راهی خیابان‌ها شوند چراکه هرلحظه امکان ورود خودرویی فردی است که در آن ساعات خواب‌آلود و یا شرب و خمر کرده باشد و حادثه ناگواری رخ دهد. سرهنگ حیدری یادآور شد: برگزارکنندگان عروسی نقش اساسی در جلوگیری از کارناوال شادی در ساعات پایانی شب دارند و می‌توانند از فاجعه مانند شب جمعه که باعث مرگ 3 نفر شد جلوگیری کنند.
رئیس پلیس راهور بندرعباس با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های تصادفات در این 7 ماه و نیم از سال  در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته و علت اکثر این تصادفات سرعت غیرمجاز و واژگونی خودرو بوده است اظهار داشت: در این رابطه زیرساخت‌ها مانند نصب دوربین پلاک خوان خیلی مهم است و در این عصر تکنولوژی  باید اکثر تقاطع‌ها دارای دوربین‌های پلاک خوان باشند.
 
 راه اندازی دوربین های ترافیک 
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان برای نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک (پلاک خوان) در بندرعباس، ضرب‌الاجل یک‌ماهه تعیین کرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان به همراه شهردار بندرعباس و فرمانده پلیس راهور روز جمعه از محل وقوع حادثه تصادف حین برگزاری یک مراسم جشن عروسی در این شهرستان بازدید کرد. مجتبی قهرمانی در جریان این بازدید، پس از بررسی محل موردنظر با تعیین تیم ویژه تحقیقات، دستورات لازم قضایی را به‌منظور شناسایی هر چه سریع‌تر علل و عوامل مؤثر در وقوع این حادثه دل‌خراش صادر کرد. وی در ادامه با حضور در مرکز پالایش دوربین‌ها و کنترل ترافیک شهرداری بندرعباس، از امکانات این مرکز بازدید کرد. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان در این بازدید، با تعیین مهلت یک‌ماهه، خواستار نصب و راه‌اندازی دوربین‌های هوشمند کنترل ترافیک در مناطق مختلف شهر بندرعباس شد.
 
 
 مرگ و مجروحیت 18 نفر در میناب 
روز جمعه نیز یک دستگاه خودروی نیسان به علت انحراف از مسیر و واژگونی خودرو در جاده روستای گوسمند میناب از دره سقوط کرد، یک نفر کشته شد و 17 نفر مجروح شدند. دکتر یدالله رئیسی ماکیانی رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل میناب در این رابطه گفت: به دنبال اعلام خبر واژگونی خودرو نیسان در ساعت 11 و 10 دقیقه چهاردهم آبان ماه جاری در محدوده روستای گوسمند از توابع شهرستان میناب با ۱۸ سرنشین که در دره سقوط کرده بود و همچنین اعلام دیسپج ۱۱۵ به سوپروایزر بیمارستان جهت آماده‌باش به بخش اورژانس بلافاصله پس از انتقال بیماران به بخش در کمتر ۱۵ دقیقه کلیه مراحل ویزیت سرپایی بیماران انجام شد. وی افزود: متأسفانه یک نفر خانم ۲۹ ساله در محل حادثه فوت نموده و یک بیمار باحال بد در بخش آی سی یو بستری هست و مابقی بیماران که ۸ نفر آنان کودکان بین ۵ تا ۹ ساله بودند در وضعیت پایدار قرار داشتند و ۸ نفر دیگر هم از افراد بزرگ‌سال بودند که حال این افراد هم خوب ارزیابی‌شده است. سرهنگ مهدی نیکبخت فرمانده قرارگاه پلیس‌راه هرمزگان علت این حادثه را ناتوانی راننده نیسان در کنترل خودرو دانست و افزود: تعدادی از اهالی روستای کریان میناب سوار بر قسمت بار وانت نیسان در حال رفتن به زیارتگاه گوسمند بودند که به دلیل انحراف از مسیر و واژگونی خودرو دچار حادثه شدند.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها