استاندار هرمزگان:

تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان افزایش یابد/ تجمع‌های غیرضروری برگزار نشود



استاندار هرمزگان گفت: فرمانداران به طور جدی برای افزایش و تسریع تزریق دُز سوم واکسن کرونا در شهرستان‌ها پیگیری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»،استاندار هرمزگان روز شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری گفت: استفاده از ماسک و تزریق دُز سوم واکسن کرونا در راستای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا و کاهش عوارض و آسیب های این بیماری ضرورت دارد. وی ادامه داد: نظام آموزشی باید فعالیت خود را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی انجام دهد و در خصوص مدارس، تعطیلی یکپارچه نداریم و در صورت نیاز، با توجه به وضعیت مدرسه باید در خصوص آن مورد تصمیم‌گیری شود و آموزش در آن مدرسه اینترنتی و غیرحضوری شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تجمع‌های غیرضروری در راستای پیشگیری از ابتلا به سویه اومیکرون ویروس کرونا برگزار نشود و با توجه به نقش بخش گردشگری در اقتصاد و اشتغال این استان، بسیار مهم است و باید فعالیت آن با رعایت دستورکارهای بهداشتی تداوم یابد. وی یادآور شد: شناورهای مسافری که از سامانه تهویه مناسب برخوردار هستند و دستورکارهای بهداشتی در آنها به خوبی رعایت می‌شود، می‌توانند با ظرفیت کامل فعالیت داشته باشند. دوستی افزود: اما شناورهایی سیستم تهویه مناسب ندارند باید با ظرفیت کمتر فعالیت کنند تا این مشکل را رفع و تمامی دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در خصوص آیین اعتکاف نیز اصل بر برگزاری آن است اما باید برای مصرف غذا، محلی در فضای باز مساجد آماده شود و ضمن انجام آزمون کرونا، نظارت لازم بر رعایت دستورکارهای بهداشتی در مراسم اعتکاف هم انجام شود.

استاندار هرمزگان گفت: نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی و اداره‌های دولتی ضرورت دارد و رعایت دستورکارهای بهداشتی باید کامل باشد و به مدیر اداره‌هایی که میزان رعایت کم است اخطار و تذکر جدی داده شود. دوستی اظهار داشت: تمام نهادهای اجرایی و اصناف در نظارت بر رعایت دستورکارهای بهداشتی و اجرای مصوبه های ستاد مدیریت بیماری کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان‌ کمک کنند و با متخلفان برخورد قانونی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها