مجوز مجلس برای بازسازی خسارات ناشی از سیل صادر شد



نمایندگان به شرکت های آب منطقه ای استان‌ها اجازه دادند تا نسبت به پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها از طریق مزایده به پیمانکاران به شرط رعایت ملاحظات محیط زیستی اقدام نمایید.

           

به گزارش صبح ساحل، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، بندهای (و) و (ز) تبصره ۸ ماده واحده به تصویب رسید.

براساس بند (و) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛به منظور پیشگیری و بازسازی خسارت ناشی از سیل و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و آب بندان‌ها و استخرها و لایروبی تالاب‌ها و سدها به شرکتهای آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان آب و برق خوزستان اجازه داده می‌شود بهره‌برداری از مصالح مازاد رودخانه‌ای و خاک مازاد آب بندان‌ها را از طریق مزایده به پیمانکاران و بهره برداران شن و ماسه (با به‌کارگیری پیمانکاران دارای صلاحیت) به شرط واریز حقوق دولتی و رعایت ملاحظات محیط زیستی و حقوق ذینفعان و بهره برداران بخش کشاورزی واگذار نماید. در صورت وصول درآمد مازاد بر عملیات تعیین شده در قرارداد، منابع حاصله به ردیف درآمدی ۱۶۰۱۴۹ واریز می‌گردد.

براساس بند (ز) تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور؛ وزارتخانه‌های نیرو (از طریق شرکتهای ذیربط) و جهاد کشاورزی مکلفند عواید حاصل از اجرای طرحهای مهار و تنظیم آب های مرزی و مشترک به ترتیب فروش حق اشتراک، درآمد حاصل از فروش آب و برق (پس از کسر هزینه های بهره برداری طرحهای مذکور) و واگذاری اراضی ملی پایاب دریافت و به ترتیب به ردیف‌های درآمدی شماره  ۱۴۰۱۹۱ و شماره ۲۱۰۲۳۱  جدول شماره (۵) این قانون واریز نمایند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها