استاندار هرمزگان:

تامین زیرساخت‌های آموزشی، یکی از اولویت‌های مهم در استان/ ۴۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان احداث می‌شود



استاندار هرمزگان گفت: ۴۰۰ کلاس درس جدید با همکاری قرارگاه منطقه‌ای مدینه منوره نیروی زمینی سپاه، نوسازی مدارس و روی کار آوردن ظرفیت خیران، بنیاد برکت، بنگاه‌های اقتصادی و سایر ظرفیت‌ها در این استان احداث می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان عصر چهارشنبه در نشست هم اندیشی حل مشکل مدارس تخریبی و غیراستاندارد و کمبود فضای آموزشی در استان هرمزگان، گفت: با احداث این ۴۰۰ کلاس درس علاوه بر افزایش سرانه آموزشی استان، مشکل مدارس تخریبی و کلاس‌های غیر استاندارد نیز رفع می‌شود.  وی افزود: تمرکز اصلی ساخت مدارس جدید در چهار شهرستان رودان، میناب، بندرعباس و قشم است و بنا داریم سرانه فضای آموزشی این شهرستان‌ها به متوسط کشوری نزدیک شود.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: تامین زیرساخت‌های آموزشی و نوسازی و مقاوم سازی فضای موجود یکی از اولویت‌های مهم در استان هرمزگان است که تلاش می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف کمبود این حوزه کاهش یابد. دوستی ادامه داد: در کشور و استان برای مقطع دبستان و متوسطه اول مشکل خاصی وجود ندارد اما مشکل اساسی در مقطع دوم متوسطه است که متاسفانه کمبود فضای آموزشی در برخی مناطق سبب شده به خصوص دختران ناچار به ترک تحصیل شوند از این رو تاکید زیادی برای ادامه تحصیل این دانش آموزان داریم.

وی ادامه داد: بر همین مبنا در نامه‌ای به وزارت آموزش و پرورش خواستار احداث یک مدرسه ملی مجازی شده‌ایم تا دانش آموزانی که ترک تحصیل کرده‌اند، هر زمان که اراده کنند بتوانند مجدد روال تحصیل خود را ادامه دهند. دوستی تصریح کرد: در این راستا متعهدیم اگر با احداث این مدرسه موافقت شود، تمام تجهیزات لازم از جمله تبلت و زیرساخت‌های مورد نیاز را برای تمام دانش آموزانی که ثبت نام می‌کنند، تامین کنیم.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در حوزه آموزشی استان‌، برنامه‌های خوبی در نظر گرفته‌ایم تا باعث عمق بخشی به آموزش و پرورش عمق شود، اضافه کرد: علاوه بر تامین زیرساخت آموزشی، برنامه ویژه‌ای برای توانمندسازی معلمان و دانش آموزان کنکوری پایه یازدهم و دوازدهم داریم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها