استاندار هرمزگان:

کاهش چالش‌های زیست محیطی بندرعباس با طرح ساماندهی فاضلاب/ اجرای پروژه ساماندهی فاضلاب بندرعباس طبق برنامه زمان‌بندی انجام می‌شود



استاندار هرمزگان گفت: اجرای پروژه ساماندهی فاضلاب بندرعباس طبق برنامه زمان بندی انجام خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «مهدی دوستی»، استاندار هرمزگان صبح امروز (۱۹ اسفندماه) به همراه «وجیه الله جعفری»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از فاز نخست پروژه ساماندهی فاضلاب بندرعباس بازدید کرد. 

استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از فاز نخست پروژه ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس اظهار کرد: در شهر بندرعباس دو چالش در بخش صنعت و بخش خانگی داشتیم در بخش خانگی بحث فاضلاب سلامت مردم و محیط زیست را خطر انداخته بود. وی افزود: یک چالش دیگر نیز در بخش صنعت داشتیم و آن هم تامین شرکت‌های صنعتی و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی استان بود که برای ساماندهی هر دو چالش نیاز بود یک طرح راهبردی اجرایی شود.

استاندار هرمزگان بیان کرد: پروژه ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب تصفیه شده به صنایع غرب بندرعباس طرح جامعی برای حل دو چالش یاد شده است و هم می‌تواند مشکل زیست محیطی شهر را حل کند و هم آب صنایع را تامین خواهد کرد.  وی تصریح کرد: فاضلاب شهر بندرعباس هم به دریا آسیب می‌زد و از سوی دیگر با ایجاد بوی نامطبوع به گردشگری این شهر نیز آسیب وارد می‌کرد که انتظار می‌رود با اجرایی شدن این طرح، این مشکلات کاهش خواهد یافت.

دوستی اضافه کرد: این طرح، دغدغه استان و خواست چند ساله مردم است تاکنون سرعت پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم طبق برنامه زمان‌بندی به پایان برسد و فازهای بعدی نیز به سرعت اجرایی شود و از صنایع غرب بندرعباس که در این طرح برد برد مشارکت کردند تقدیر می‌کنم. 

  

دستور رئیس‌جمهور برای حضور نیروهای بومی در مدیریت‌ها اجرایی شود

«احمد مرادی»، نائب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس صبح امروز در آغاز عملیات اجرایی فاز دوم طرح انتقال پساب بندرعباس به صنایع غرب بندرعباس گفت: تکمیل طرح انتقال پساب تصفیه شده به صنایع، ضرورت ایجاد یک کمربند سبز برای بندرعباس را بیش‌ از پیش نمایان می‌کند، منطقه گردشگری پنجه‌علی که در کنار تصفیه‌خانه قرار گرفته است دارای قدمگاهی است که بیش از نیم‌قرن مردم بندرعباس به آن برای انجام مراسمات مذهبی رجوع می‌کردند. وی افزود: هم‌اکنون در این مکان کارهای عمرانی و توسعه‌ای جهت جذب گردشگر توسط شهرداری بندرعباس انجام شده است اما برای تکمیل این حرکت نیاز به فضای سبز در این منطقه داریم و مطالعات آن‌هم انجام شده است لذا می‌توان کمربند سبز بندرعباس را در پنجه‌علی ایجاد کرد.

مرادی بیان‌کرد: با وجود اینکه 700 لیتر بر ثانیه پساب چندین سال وارد دریا می‌شد و دریا و آبزیان را آلوده می‌کرد و مردم از آن استفاده می‌کردند شاهد بودیم بیش از 300 لیتر بر ثانیه آب آشامیدنی سالم صرف آبیاری فضای سبز می‌شد و این اتفاق را هیچ وجدان و مدیریتی نمی‌پذیرد و قطعا پشت آن بی‌تدبیری بود. نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سهمی که در تکمیل چرخه مدیریت می‌تواند به استان هرمزگان کمک کند، چرخه مدیریت بومی است که اگر این اتفاق بیافتد در همه عرصه‌ها با موفقیت‌هایی حاصل خواهد شد به عنوان مثال عرض می‌کنم الان مهندس معروفخانی در فولاد هرمزگان هستند و خیلی خوب هم کار می‌کنند استاندار راضی، مجمع نمایندگان راضی و 100 درصد پرسنل هم راضی هستند اما اگر در کنار ایشان دو نیروی بومی در هیات مدیره باشد قطعا موفقیت‌ها دوچندان خواهد شد چرا که ما همه حمایت‌ها را خواهیم داشت. 

مرادی تاکید‌کرد: آقای رئیس‌جمهور هم دستور دادند که این سهم حضور بومی‌ها در مدیریت استان حتما باید برآورده شود و ما توقع داریم که ته کار و خروجی کار بشود آن‌چیزی که بتوانیم به وعده‌ای که به مردم دادیم عمل کنیم.

فاز اول طرح ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس شامل عملیات تکمیل مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ انتقال پساب است که تاکنون طبق برآوردها حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها