رئیس پلیس راه استان خبرداد:

کاهش ۲۴درصدی تصادفات منجر به فوت در هرمزگان



رئیس پلیس راه هرمزگان گفت: تصادفات منجر به فوت در ایام تعطیلات نوروز امسال در هرمزگان نسبت به پارسال ۲۴ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ مهدی نیکبخت افزود: تصادفات منجر به جرح نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال آمار ورودی مسافران نوروزی به استان ۷۶ درصد و ۸۲ درصد خروجی افزایش داشته است.

این در حالی است که رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از خدمات رسانی به ۳۲۹۰ بیمار و مصدوم طی طرح امداد نوروزی خبر دارد. 

دکتر حسین قاسمی در این باره افزود: در طرح امداد نوروزی،  تمامی پایگاههای اورژانس ۱۱۵ اعم از ۸۱ پایگاه شهری و جاده ای، ۵ پایگاه امداد نوروزی، ۵ ایستگاه سلامت نوروزی، سه فروند شناور آمبولانس دریایی و یک فروند بالگرد اورژانس هوایی با بیش از ۶۰۰ نفر نیری خبره در آماده باش کامل بوده و از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱، سه هزار و ۲۲۵ ماموریت، توسط اورژانس ۱۱۵ استان انجام، که طی آن، به سه هزار و ۲۹۰ بیمار و مصدوم، خدمات پیش بیمارستانی ارائه شده است.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده،۹۹۳ حادثه ترافیکی، که  منجر به مصدومیت ۱۲۹۸ نفر و فوت ۳۰ نفر شده بود، توسط اورژانس ۱۱۵ استان امدادرسانی شده است.

قاسمی ادامه داد: تعداد تصادفات امدادرسانی شده در طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ نسبت به نوروز سال قبل۳.۷ دهم درصد کاهش اما درصد فوت ناشی از حوادث ترافیکی ۲۵ درصد افزایش (۳۰ فوتی تصادفی) داشته است. در همین راستا ۵۰ حادثه ویژه با ۱۹۶ مصدوم و ۲۶ فوتی توسط ستاد هدایت عملیات بحران پایش و توسط واحد عملیات اورژانس امدادرسانی شده اند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین حوادث ویژه رخ داده به ترتیب عبارت‌اند از حوادث ترافیکی با تعداد مصدوم بالاتر از ۵ نفر، با فروانی ۲۵ حادثه، ۱۴۰ مصدوم و ۱۴ فوتی و غرق شدگی با فراوانی ۱۵ حادثه، ۱۸ مصدوم و ۸ فوتی. اورژانس دریایی و هوایی به ترتیب ۳۶ و ۱۵ بیمار و مصدوم را از جزایر و شهرستان‌ها به مراکز درمانی مرکز استان انتقال داده اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها