پیدا شدن لاشه لاک پشت پوزه عقابی در ساحل بندر سیریک



مرگ لاک‌پشت‌های پوز‌ه‌ عقابی در سواحل هرمزگان همچنان ادامه دارد. یک ماه از مشاهده شدن لاشه یک لاک پشت در ساحل بندرعباس نگذشته است که امروز رئیس اداره محیط زیست سیریک از مشاهده لاشه یک عدد لاک پشت پوزه عقابی تلف شده در سواحل بندر سیریک توسط اهالی خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «محمد امین عربی»، رئیس اداره محیط زیست سیریک گفت: به دنبال دریافت گزارش از منابع محلی، کارشناس حفاظت محیط زیست سیریک به محل اعزام شد و نتایج بررسی و بیومتری لاک پشت مذکور را اعلام کرد.

عربی با بیان اینکه لاک پشت تلف شده به نظر می رسد که پروانه کشتی یا جسم سختی با این موجود کمیاب دریایی برخورد کرده و موجب مرگ آن شده، افزود: اندازه این لاک پشت به طول تقریباً ۸۰ سانتیمتر و عرض ۶۵ سانتیمتر و وزن آن ۱۲۰ کیلوگرم، که از گونه لاک پشت پوزه عقابی است.

«عکس تزیینی است».

به گزارش صبح ساحل، بسیاری از گونه‌های دریایی به علت آلودگی‌های نفتی و برخورد با شناورها جان خود را ازدست می‌دهند. موارد مشابه‌ بسیار زیادی در خلیج فارس مشاهده شده است. به طوری که، در فروردین‌ماه سال جاری، لاشه‌ی یک لاک پشت در ساحل بندرعباس پیدا شد. به گفته شهروندان مرگ این لاک پشت براثر برخورد با پروانه‌ی شناور بوده است. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها