پس از گذشت دو روز از واریز یارانه؛

قیمت‌های جدید روغن و لبنیات اعلام شد



پس از گذشت دو روز از واریز یارانه 300 هزارتومانی، قیمت‌های جدید کالاهای اساسی نمایان شد. به طوری که، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه نرخ های جدید انواع روغن خوراکی را اعلام کرد. همچنین انجمن لبنی کشور نرخ جدید لبنیات را اعلام کرد بر این اساس هرکیلوشیرخام به مبلغ ۱۲ هزار تومان از درب گاوداری تحویل گرفته خواهد شد.

به گزارش صبح ساحل، «رضا باکری»، دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: قیمت نهائی چهار قلم شیر، ماست و پنیر براساس شیرخام هرکیلو مبلغ ۱۲هزار تومان درب گاوداری خواهد بود و از امروز صنایع لبنی ( ۲۲اردیبهشت) می توانند قیمت‌های جدید را بر روی محصولات خود درج کنند. شیرنایلونی ۹۰۰ گرمی ۱/۵% چربی ۱۵هزار تومان، شیر بطری یک لیتری ۱/۵%چربی ۱۸هزار تومان ، ماست ۲/۵ کیلوئی ۱/۵%چربی ۴۹ هزار ۵۰۰ تومان ، پنیر uf۴۰۰ گرمی نسبتاً چرب ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

شب گذشته، «فاطمی امین»، وزیر صمت گفته بود که؛ سقف قیمت مرغ، تخم مرغ، روغن و لبنیات که سازمان حمایت بررسی کرده و به تصویب تنظیم بازار رسیده اعلام خواهد شد. قیمت سایر محصولات هم در حال بررسی است.  این اصلاح قیمت ها در راستای توزیع عادلانه یارانه ها اعمال شده است.

 

روغن ۶۳ هزار تومان شد

پیرو اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱ درباره مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، نرخ حداکثری فروش انواع روغن خوراکی را برای مصرف کننده در سراسر کشور مطابق با جدول پیوست اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳ هزار تومان و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار تومان است.

به استناد این مصوبه از امروز مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۲ هرگونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت‌های مصوب در تمامی شبکه‌های توزیع اعم از زنجیره‌ای، صنفی و مجازی، تخلف گران فروشی محسوب شده و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی و سازمان تعزیرات با اندک خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهند داشت.

قیمت انواع روغن خوراکی

به گزارش صبح ساحل، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو و کالاهای اساسی مانند گندم، جو، برنج، گوشت قرمز و سفید، روغن نباتی، تخم مرغ و غیره که مورد نیاز مردم است اختصاص پیدا کرد تا این کالاها با هزینه کمتری به کشور وارد شود و در اختیار مردم قرار گیرد. با وجود مخالفت کارشناسان و اقتصاددانان، ارز ۴,۲۰۰ تومانی از مرداد ۹۷ برای واردات ۲۵ کالا در دستور کار دولت وقت قرار گرفت. با وجود حذف برخی از کالاها مانند گوشت از تخصیص این ارز، اما تصمیم به حذف کلی َآن گرفته نشد تا هزینه زیادی به دولت تحمیل شود. در نهایت در قانون بودجه سال 1401، تصمیم به حذف ارز ترجیحی گرفته شد و در 19 اردیبهشت‌ماه، همزمان با سخنرانی رییس جمهور پیامک واریز یارانه‌ی 300 و 400 هزار تومانی به سرپرست خانوار ارسال شد. پس از گذشت دو روز از این اتفاق، قیمت‌های جدید کالاهای اساسی اعلام شد. 

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها