در جلسه مطالبه‌گران لارستانی بندرعباس با مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مطرح شد:

محور بندرعباس - لارستان - شيراز به کریدور اصلی جنوب به مرکز کشور تبديل شده است



«عباس کمالی»، مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان در دیدار با مطالبه گران لارستانی بندرعباس درخصوص توسعه و تکمیل محور کهورستان-لارستان گفت‌وگو کردند.
 
به گزارش صبح ساحل، یکی ازمطالبه گران در این دیدار با اشاره به اهمیت محور کهورستان-لار گفت: جاده بندرعباس به شیراز از محور لارستان جایگاهی بسیار قدیمی و مهم دارد و روزانه تردد زیادی در این جاده برقرار است اما به دلیل تلفاتی که در این جاده وجود دارد آن را جاده مرگ می‌نامند.
ايشان با بیان اینکه جاده بندرعباس به لار یک جاده ملی است، اظهار کرد: این جاده در عید نوروز به قدری پرتردد است که تصور نمیکنید اما به علت کم‌عرض بودن و باریک بودن این جاده افراد زیادی در تصادفات رانندگی در آن جان خود را از دست داده‌اند.
وی اضافه کرد: تا قبل از سال 1400 کریدور اصلی جنوب به مرکز و شمال کشور کریدور بندرعباس سیرجان بود اما از سال 1400 به بعد کریدور اصلی به جاده بندرعباس-لارستان-جهرم-شیراز تغییر یافته است.
یکی دیگر از مطالبه گران در این دیدار گفت: در حال حاضر این جاده به عنوان شریان اصلی راه‌های مواصلاتی جنوب به شمال کشور یاد می‌شود و به خاطر همه این موضوعات باید این جاده تکمیل شود و به سرانجام برسد.
وی اضافه کرد: روزانه بیش از 500 تریلی حامل مواد سوختی و مواد نفتی از این جاده در حال تردد هستند و جان تمام مسافران و هم‌وطنانی که در این جاده درحال تردد هستند را به خطر می‌اندازد.
وي ادامه داد: این جاده به اندازه آمار جنگ بین دوکشور تاکنون قربانی داشته‌است و درحال حاضر امسال نسبت به سال گذشته آمار فوتی ناشی از تصادفات این جاده 33 درصد و آمار مصدومان ناشی از حادثه 31 درصد رشد داشته‌است و نسبت به چندسال پیش 4 برابر شده‌است.
«عباس کمالی»، مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان هم در این دیدار با اشاره به مسائل مربوط به حمل و نقل استان هرمزگان گفت: باید به راه‌های استان بیشتر اهمیت بدهیم چرا که استان هرمزگان یکی از استان‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل است و در حال حاضر 13 هزار و 600 کیلومتر راه تحت مدیریت استان هرمزگان است.
وی افزود: ما سه خواسته در سال گذشته داشتیم که در وزارتخانه مطرح شد و یکی از آن خواسته‌ها  اجرایی شدن بحث آزادراه بندرعباس-سیرجان بود.
کمالی اظهار کرد: دومین خواسته ما امکان مسکن‌دار شدن تمامی واجدان شرایطی بود که اقدام به ثبت نام مسکن کرده‌اند و سومی بحث راه‌های مواصلاتی استان است که یکی از آنها همین جاده کهورستان- لارستان و دیگری محور رودان-کهنوج-جیرفت و کریدور غرب به شرق کشور است.
وی ادامه داد: جلسات متعددی برای این محورهای مواصلاتی برگزار شد که درنهایت محور کهورستان - لارستان چون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود در اولویت قرار گرفت.
مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با بیان اینکه حدود 150 کیلومتر از جاده لار-بندرعباس در حوزه راه و شهرسازی استان هرمزگان است، عنوان کرد: 86 كيلومتر از این پروژه اجرا شده‌است و 8 کیلومتر آن هم در حال اجراست و 56 کیلومتر باقی‌مانده‌است.
وی اضافه کرد: از این 56 کیلومتر دوقطعه 20 کیلومتری و 16 کیلومتری اسنادشان آماده است که در سال 1401 اجرا شود.
کمالی توضیح داد: در جلسه‌ای با وزیر کشور مقرر شد که جلسه‌ای با نمایندگان هرمزگان و لارستان و به اتفاق فرمانداران دو شهر بندرعباس و لار برگزار شود تا برای حل این موضوع تصمیم‌گیری شود.
وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم دغدغه مردم امسال به نتیجه برسد و ما هم مصرانه پیگیر این موضوع هستیم.
 
 
منتشر شده: 1
منم
۸ خرداد ۱۴۰۱
پروژه اجرای راه آهن بندرعباس به شیراز چی شد .
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها