کاهش پروازهای ورودی به جزیره کیش/ کیشوندان کارزار درخواست حمایت راه‌اندازی کردند



جمع زیادی از کسبه و بازاریان جزیره کیش با راه اندازی کارزاری، از رئیس جمهور درخواست مساعدت برای رفع مشکلات ناشی از رکود بازار را داشته‌اند.

 
به گزارش صبح ساحل، متن این درخواست به شرح زیر است:

«جناب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای سعید محمد، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری

سلام علیکم
احتراما، ما جمعی از کسبه، ساکنان و دلسوزان جزیره کیش به دلیل رکود بازار و کاهش شدید پروازها، بعضاً در تأمین معیشت و کسب و کار خود در تنگنا قرار گرفته‌ایم.
همانطور که مستحضرید اجرای قوانین مناطق آزاد بعضاً دچار دوگانگی گردیده و باعث کوچ سکنه و سرمایه گذاران و همینطور عدم استقبال گردشگران گردیده است. استدعا داریم نسبت به رفع و رسیدگی به مشکلات ما عنایت مبذول فرمایید.
در پناه خداوند متعال باشید.»

جزیره کیش چندی است با مشکل شدید رکود اقتصادی مواجه است.

 

مهدی کشاورز، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با علل رخداد شرایط کنونی و نارضایتی ها گفت‌وگویی با روزنامه ایران داشته است که در ادامه بخشی از آن آمده است:

 

جناب آقای کشاورز به عنوان اولین سوال بفرمایید وضعیت فعلی جزیره کیش را چگونه ارزیابی می کنید؟
جزیره کیش درشرایط فعلی تحت تاثیر چند عامل غیرقابل کنترل، در دوره خاصی به سر می برد. به گفته معصوم (ع) انسان هرگز به آمال، آرزوها و اهداف بزرگ خود نخواهد رسید مگر با تحمل سختی ها و مشقت های فراوان. جزیره کیش در حال حاضر تحت تاثیر چند عامل که برخی قابل کنترل و برخی غیر قابل کنترل هستند قرار گرفته است؛ از جمله عوامل غیر قابل کنترل می توان به شیوع کرونا اشاره کرد که تاثیر آن بر بخش گردشگری در کل دنیا برای همه مشخص و مبرهن است، زلزله و کمبود مسافر ناشی از گرمای هوا از دیگر عواملی است که می توان به آن اشاره کرد. 
در کشور ما و جزیره کیش نیز تبعات ناخوشایند این بیماری باعث انزوای گردشگری و سکون اقتصادی و تجاری شد، در دو ماه گذشته بروز زلزله که البته مقاومت خوب سازه ها درکیش به نظر بنده نقطه قوتی برای سرمایه گذاران وگردشگران این جزیره است و حذف برخی مزیت های قانونی مانند معافیت مالیاتی از دیگر مسائلی است که برای کیش رکود در پی داشت.
البته در کنار این موارد برخی کاستی های مدیریتی و فشارهایی که به تبع سرزمین اصلی، جزیره کیش نیز با آن‌ها مواجه شد، باعث شده است این روزها با کاهش گردشگر مواجه شویم.
قوانین ناهمگون و غیر هم‌راستا با اهداف تشکیل مناطق آزاد، عدم التزام دستگاه‌ها و سازمان های مختلف به قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد، گرانی سراسری و بی سابقه در کل کشور و علاوه بر آن افزایش بی رویه و خارج از انصاف و عرف کرایه های مسکن و بخش تجاری؛ عدم توجه به ظرفیت های خدادادی در جزیره کیش طی سال های گذشته، عدم توازن توسعه بر اساس نقشه جامع، برخی مشکلات عملکردی و مدیریتی و بروکراسی های سازمان در تمام این سال ها که از جمله می توان به واگذاری شبکه توزیع و انتقال آب و برق کیش و هواپیمایی کیش به بخش خصوصی اشاره داشت. 
 
یکی از گلایه های مهم کسبه، گردشگران و کیشوندان کاهش پروازهای ورودی است، این مشکل از کجا نشأت می گیرد و برنامه شما در این حوزه چیست؟
مهمترین عامل اثرگذار در وضعیت کنونی کیش، کاهش پروازهای ورودی به جزیره کیش است که مسافران را دچار مشکلات زیادی کرده است. حتی شهروندان جزیره کیش نیز با مشکلات متعددی به واسطه نبود پرواز به کیش و قیمت بالای بلیت مواجه شده اند که بخشی از این مشکلات به موضوع واگذاری شرکت هواپیمایی کیش برمی گردد و بخشی به نبود هواپیما و قطعات.
در حال حاضر بسیاری از هواپیماهای شرکت هواپیمایی کیش زمین گیر شده اند که البته پیگیری ها خبر از تلاش مسئولان و متخصصان داخلی برای رفع نقص و بازگشت هواپیماها به چرخه کاری دارند.
ما هم در جزیره کیش طی رایزنی با دیگر شرکت های هواپیمایی در تلاش هستیم تعداد بیشتری از پروازها به مقصد یا از مبدا جزیره کیش باشند؛ با وجود اینکه این مشکلات طی چندسال اخیر درکیش ایجاد شده اما برای ما مهم نیست کم کاری وکوتاهی در چه دوره ای بوده است. بنده و همکارانم شبانه روز پیگیر هستیم این مشکلات رفع شود و جزیره کیش به دوران اوج گردشگری و تجاری خود بازگردد اما باید بدانیم مشکلاتی که طی چند سال بوجود آمده در مدت کوتاهی رفع نمی شود؛ لذا برای رسیدن به شرایط مطلوب نمی توان انتظار معجزه در مدت کوتاه مدت داشت.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها