مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:

۱۷ پروژه تأمین آب در هرمزگان در هفته دولت به بهره برداری می رسد



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از بهره‌برداری از ۱۷ پروژه تأمین آب با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۵۹ میلیارد تومان در ۵۴ روستای استان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش صبح ساحل,«عبدالحمید حمزه‌پور»مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان صبح امروز (۲۵ مردادماه)  اظهار کرد: خبرنگاران نقش بی‌بدیلی در آگاه‌سازی جامعه دارند به‌ خصوص امروز در عصر ارتباطات و گسترش دسترسی فضای مجازی این نقش کلیدی‌تر و خطیرتر شده است.

وی تصریح کرد: هرمزگان استانی بزرگ با جمعیتی دو میلیون نفری است که به دلیل پراکندگی جمعیت، تأمین آب آن بسیار سخت است. وقتی از بندرعباس خارج می‌شویم به سمت غرب تا مرز خوزستان قطره‌ای آب شیرین وجود ندارد و همه رودخانه‌ها آب شور هستند که بارندگی و سیل هم هیچ تأثیری در تأمین آب شرب مورد نیاز ما نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان عنوان کرد: برداشت‌های بی‌رویه، اقلیم خاص استان هرمزگان و خشکسالی، شرایط تأمین آب این استان را سخت کرده است وبخشی از آب شرب مورد نیاز ما از استان کهگیلویه و بویراحمد و یا سیستان و بلوچستان تأمین می‌شود همین مسئله هزینه تأمین آب استان را بالا برده است.

سازمان‌ها هزینه‌های آب مصرفی خود را پرداخت کنند

حمزه‌پور با بیان اینکه ما با چالش جدی آب مواجه هستیم و هزینه  تأمین آب باید پرداخت شود، عنوان کرد: همین تعرفه تعیین شده را نیز بسیاری از سازمان‌ها، ادارات، نهادهای نظامی، شهرداری‌ها و … پرداخت نمی‌کنند که من قدردان مردم هستم چراکه بسیار خوش‌حساب‌تر از ارگان‌ها و نهادها و قشر غیرمسکونی هستند 

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب نهادی خدمات - هزینه است و برای تأمین آب موردنیاز مردم، نیازمند پرداخت هزینه‌های تأمین آب توسط مصرف‌کنندگان است.

که هزینه تأمین آب حق مردم است و نهادها باید نسبت به این مسئله توجه بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بیان کرد: در تابستان فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته که در همین خصوص پروژه‌های بسیاری وارد مدار شده که تاکنون  توانستیم تابستان بدون چالشی را پشت سر بگزاریم 

حمزه‌پور اظهار کرد: در فصل تابستان سرانه مصرف آب استان ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش می‌یابد و این نیز چالش دیگری است که توانسته‌ایم به خوبی آن را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: ۱۷ پروژه تأمین آب در ۵۴ روستا با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۵۹ میلیارد تومان، اجرا شده که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد و جمعیتی بالغ‌ بر ۳۳ هزار و ۱۹۰ نفر از این پروژه‌ها بهره‌مند و یکی دیگر از این پروژه ها آب‌شیرین‌کن هزار مترمکعبی در بندرلنگه بااعتباری بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان است که به بهره برداری می رسد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان عنوان کرد: هیچ منبع پایدار تأمین آبی در بندرخمیر وجود نداشت و با احداث آب‌شیرین‌کن توانستیم تنش آبی را در این منطقه رفع کنیم. برای بخش رویدر و کهورستان نیز پروژه خوبی تعریف شده تا تنش‌های آبی این منطقه نیز رفع شود.

حمزه‌پور خاطرنشان کرد: شهرستان سیریک نیز با بحران‌هایی مواجه بود که با اجرای یک پروژه تأمین آب  این مشکل را رفع کردیم و همینطور برای جاسک و بشاگرد پروژه هایی در دست اجرا است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها