مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان:

بازسازی منطقه زلزله‌زده سایه‌خوش چشم‌انتظار اعتبار/ ۳۰۰ خانوار سیل‌زده شرق، همچنان در چادر زندگی می‌کنند



مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: ادامه عملیات بازسازی در منطقه زلزله زده سایه خوش که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به تامین اعتبار توسط هیات دولت و سازمان برنامه و بودجه کشور نیاز دارد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «شهریار نوری‌زاده»، مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان گفت: آوار برداری واحدهای تخریب شده این منطقه خاتمه یافته است، اما با توجه به گرانی و ابلاغ نشدن اعتبار مورد نیاز، ادامه عملیات بازسازی میسر نیست.

وی با بیان اینکه پیمانکاران فعال در منطقه برای ادامه کار ازجمله خرید مصالح و تامین نیروی انسانی نیازمند دریافت مطالبات خود هستند، افزود: استاندار هرمزگان و این اداره‌کل و نمایندگان مجلس از مسوولانی کشوری به‌خصوص رییس سازمان برنامه و بودجه برای تامین و ابلاغ اعتبار بازسازی منطقه زلزله زده سایه خوش پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و تا حصول نتیجه این روند ادامه خواهد داشت.

نوری زاده با بیان اینکه اکنون چهار ماه از زمان وقوع زمین لرزه‌های ۶.۱ و ۶.۳ دهم ریشتری سایه خوش می‌گذرد، افزود: پیشنهاد مصوبه اعتبار بازسازی این منطقه توسط سازمان برنامه و بودجه برای تصویب به هیات دولت ارسال نشده، از سوی دیگر هنوز هشت روز از زمین‌لرزه خوی نگذشته که مصوبه اعتبار بازسازی آن همین روزها برای پرداخت تسهیلات به بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان با بیان اینکه بنیاد مسکن هرمزگان تا جایی که در توان داشته کار را پیش برده است، گفت: فنداسیون ۳۰۰ واحد و اسکلت‌بندی افزون‌بر ۴۰۰ واحد در سایه‌خوش انجام شد، این کارها به صورت اعتباری و با کمک حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) و همراهی پیمانکاران انجام شده است.

ابلاغ اعتبار ساخت ۳۸۰ واحد زلزله‌زده سال گذشته چارک

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: اضافه بر این زمین لرزه‌ای در اسفند سال گذشته در بندر چارک حادث شد که حدود ۳۸۰ واحد دچار خسارت شدند و یک ماه پیش ابلاغ اعتباری آن انجام گرفت.

نوری زاده به سیل دی ماه سال گذشته در هرمزگان هم پرداخت و گفت: آن سیل مناطق شرقی این استان را بیشتر متأثر و دچار خسارت کرد که منازل حدود ۳۰۰ خانوار تخریب شد.

وی افزود: منازل این خانوارها آوار برداری شده است اما به علت ابلاغ نشدن اعتبار بازسازی سیل سال گذشته، این ۳۰۰ خانوار هنوز در چادر زندگی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان اضافه کرد: بارها برای تصویب اعتبار بازسازی منطقه زلزله زده میناب و رودان مکاتبه شده اما با وجود گذشت بیش از ۱۰ ماه از زمان وقوع حادثه، موضوع در سازمان برنامه و بودجه معطل امضای رئیس این سازمان و ارجاع به هیات دولت مانده است.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان تصریح کرد: طولانی شدن فرآیند تصویب و ابلاغ این اعتبار مشکل‌هایی در پی داشته و منجر به افزایش هزینه‌ها شده است.

نوری زاده با بیان اینکه شرایط در منطقه زلزله زده فین هم آن‌گونه که باید مطلوب نیست، ادامه داد: ۲ هزار و ۴۹۸ واحد آسیب دیده در فین بایستی بازسازی می‌شد که کار تا حد خوبی پیش رفته است و بسیاری از این‌ها به مرحله سقف و نصب در و پنجره رسیده‌اند اما بخش‌هایی مانند پلاستر و کف سازی باقی‌مانده است.

وی ادامه داد: بازسازی برخی خانه‌ها هم آنگونه که باید پیش نرفته است و پیمانکاران هم به طور قطع طبق شرایط سال ۱۴۰۰ با مردم کار نخواهند کرد، اما باز هم از پیمانکاران که فداکارانه در فین و سیاهو و هم‌اکنون در سایه خوش و ۲۲ روستای زلزله زده به کمک مردم آمدند سپاسگزارم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها