رئیس سازمان امور دانشجویان:

صدور ویزای دانشجویان بین‌الملل الکترونیکی می‌شود



رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: الکترونیکی کردن فرآیند بارگذاری تا صدور ویزای دانشجویان بین‌الملل در مرحله پایانی است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایمنا، «هاشم داداش‌پور»، رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: نیروی انتظامی صدور کارت اقامت را به صورت الکترونیکی با اخذ مبلغی از دانشگاه انجام می‌دهد و با اتمام این فرآیند دانشجو بین‌الملل می‌تواند از خانه پیگیر صدور ویزای خود باشد که تاکنون در ۶ استان کشور مقرر شده این فرآیند سیستمی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اقامت به‌طول تحصیل برای دانشجویان بین‌الملل در حال پیگیری است، افزود: در چند کشور توانستیم اقامت به‌طول تحصیل را به‌دست بیاوریم تا از همان ابتدا که دانشجو وارد کشور می‌شود ویزا و اقامتش به‌طول تحصیل باشد و در برخی کشورها هم پیگیری شده تا بعد از یک سال اقامت، دانشجو بتواند به مدت سه سال اقامت به‌طول تحصیل را بگیرد و تلاش می‌کنیم این مساله را نهادینه کنیم.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تا یک ماه قبل، اقامت به‌طول تحصیل محدود به تهران بود و در آینده نزدیک برای همه استان‌ها جاری خواهد شد به طوری که از دو روز گذشته در شش استان کشور این موضوع برای دانشجویان بین‌الملل اجرا می‌شود.

داداش پور افزود: نیمی از بورسیه‌های سازمان امور دانشجویان مربوط به دانشجویان افغان است و در مورد جذب دانشجویان دختر افغان هم آمادگی داریم و این موضوع را از طریق سفارت خود دنبال می‌کنیم تا دانشجویان دختر نخبه که وضعیت مالی خوبی ندارند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

وی گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی ایجاد فرصت‌های شغلی پاره وقت برای دانشجویان بین‌الملل در کشور دنبال می‌شود تا بتوانند حداقل ۲۰ ساعت در هفته بدون هیچ هراس و ناامنی در ایران مشغول به تحصیل شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: تلاش ما بر این است که معتبرترین و بهترین دانشگاه‌های کشور جذب دانشجو بین‌الملل داشته باشند و این مساله برای ما مهم است.

داداش پور برای راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی زبانان در دانشگاه بیرجند قول مساعد داد و گفت: در صورتی که تعداد دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه به هزار نفر برسد، این مرکز راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه صدور مدرک دو زبانه برای دانشجویان بین‌الملل دنبال می‌شود اظهار کرد: همچنین دانشگاه‌ها مجاز به پذیرش دانشجو به صورت مجازی نیستند و دنبال این هستیم که حداقل در ۱۰ دانشگاه اجازه دهیم پذیرش دانشجو از طریق مجازی انجام شود.

معاون وزیر عتف افزود: جذب دانشجویان بین‌الملل به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی وزارت علوم در دولت سیزدهم تعریف و برای این منظور برنامه‌هایی تدارک دیده شده است و از تجارب دیگر کشورها هم استفاده می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها