مسیر ایران تا فینال جام ملت‌های آسیا/ کی‌روش - برانکو در یک‌چهارم نهایی!



مسیر احتمالی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در نیمه نهایی و فینال جام ملت های آسیا مشخص شد.

   

به گزارش صبح ساحل، با برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت های جام ملت های آسیا، مشخص شد که تیم ایران در گروه C این رقابت ها باید با تیم های امارات، هنگ کنگ و فلسطین دیدار کند.

در صورت صعود شاگردان قلعه نویی به عنوان تیم اول گروه C، ایران با یکی از تیم های سوم برتر گروه های A، B،F مواجه خواهد شد و احتمالا کار راحت تری برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی خواهد داشت. همچنین در صورت دوم شدن در گروه C، ایران در مرحله بعدی با تیم دوم گروه A دیدار خواهد کرد.

در صورت صدرنشینی ایران و پیروزی در اولین بازی پلی آف، به احتمال فراوان کره جنوبی حریف تیم ملی می شود و در ادامه هم احتمالا قطر.

در صورت صدرنشینی در گروه C

مرحله یک هشتم: تیم ملی باید با یکی از بهترین تیم‌های سوم روبرو شود. تیم سوم یکی از گروه‌های A، B و یا F حریف ایران در مرحله حذفی خواهد بود. به نظر می‌رسد روی کاغذ از گروه A شانس تیم لبنان، از گروه B تیم هندوستان و از گروه F تیم تایلند از بخت بیشتری برای ایستادن در رتبه سوم برخوردار باشند.

مرحله یک چهارم: با فرض صعود به دور یک چهارم نهایی، آنگاه تیم ملی باید با برنده دیدار تیم نخست گروه E و تیم دوم گروه D روبرو شوند. در گروه E طبیعتا شانس کره جنوبی برای صدرنشینی بیشتر است و به احتمال زیاد، در گروه D، عراق به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شود.

مرحله نیمه نهایی: با فرض اینکه ایران موفق شود از سد کره جنوبی یا عراق بگذرد، در مسابقه نیمه نهایی ممکن است با قطر روبرو شود. در سمت پایین جدول، تیم نخست گروه A که احتمالا قطر است، باید با یکی از تیم‌های سوم برتر بازی کند. سپس برنده این بازی با پیروز نبرد تیم‌های دوم گروه‌های B و F روبرو می‌شود. شانس ازبکستان در گروه B و عمان در گروه F برای دومی بیشتر است. در نتیجه روی کاغذ به نظر می‌رسد قطر میزبان باید برای حضور در نیمه نهایی، با یکی از تیم‌های ازبکستان یا عمان روبرو شود.

در صورت دوم شدن در گروه C

 مرحله یک هشتم: باید با تیم دوم گروه A روبرو شود که شانس چین برای دومی در گروهش بیشتر است.

 مرحله یک چهارم: با فرض پیروزی ایران برابر چین، شاگردان قلعه‌نویی در دور بعد باید با برنده صدرنشین گروه D که احتمالا ژاپن است و یکی از تیم‌های برتر سوم روبرو شود. در نتیجه ایران پس از چین، احتمالا با ژاپن روبرو خواهد شد.

مرحله نیمه نهایی: در صورتی که ایران از سد ژاپن عبور کند، به احتمال زیاد به مصاف عربستان یا استرالیا خواهد رفت.

 

برنامه بازی های ایران در جام ملت های آسیا 2023

نمودار مرحله حذفی جام ملت های آسیا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها