در راستاي مبارزه با قاچاق کالا وارز و برخورد قاطع و فوري با متهمان؛

شش پايگاه گشت مشترک دريايي تعزيرات و درياباني هرمزگان راه اندازي شد



صبح ساحل ، حوادث - همزمان با چهارمين روز از ايام الله دهه فجر،براي نخستين بار در کشور، شش پايگاه گشت مشترک دريايي تعزيرات حکومتي و فرماندهي درياباني در هرمزگان  با حضور محمدحسن سرابيان مديرکل نظارت و هماهنگي گشت‌هاي دريايي سازمان تعزيرات حکومتي،راه اندازي شد.مديرکل تعزيرات حکومتي هرمزگان در جمع خبرنگاران گفت: اين پايگاه ها  در راستاي مبارزه با قاچاق کالا وارز و برخورد قاطع و فوري با متهمان  فعاليت خود را آغاز نمود. حميدرضا اسماعيلي اين پايگاه ها را در شهرهاي ساحلي بندرعباس، ميناب، جاسک و بندرلنگه و همچنين جزاير قشم و ابوموسي ذکر کرد و افزود:گشت هاي مشترک دريايي با همکاري سازمان تعزيرات حکومتي و درياباني هرمزگان و بر اساس اختيارات ماده 19 آئين نامه اجرايي اين سازمان مشغول به کار مي شوند. وي  خاطرنشان کرد که اين گشت ها قبل از راه اندازي اين  پايگاه ها، نيز در حال فعاليت بوده و دستاوردهاي قابل توجهي داشته اند. اسماعيلي با بيان اينکه راه‌اندازي گشت‌هاي سيار مشترک تعزيرات حکومتي که در مقام رسيدگي کننده است  و پليس درياباني، پس از کشف و تشکيل پرونده از سوي ماموران و ارجاع به رئيس شعبه سيار به صدور حکم  در محل کشف جرم اقدام مي شود اظهار داشت: اين امر  علاوه بر اينکه روند رسيدگي به پرونده‌ها را آسان کرده و سرعت بخشيده است مزيت ديگري مانند  اشراف مامور رسيدگي کننده و صادر کننده حکم به واقعه دارد  که به لحاظ حضور ميداني در صدور راي تاثير مهمي دارد.اين مقام مسوول اضافه کرد که استقرار پايگاه هاي دريايي در مناطق آلوده و پرتردد قاچاقچيان در دريا و همچنين برگزاري حداقل هفته‌اي يک گشت مشترک باعث مي گردد  معضل قاچاق سوخت به شدت کنترل شود.

 توقيف 36 فروند لنج

مديرکل تعزيرات حکومتي هرمزگان در ادامه از توقيف 36 لنج در 13دي ماه امسال توسط گشت هاي مشترک سيار خبر داد که اين لنج  حامل بيش از سه ميليون ليتر گازوييل قاچاق بوده است و شناورها همچنان درحال تخيله هستند.اسماعيلي در اين رابطه افزود:پرونده  اين محموله پس از دو روز منجر صدور راي شد که شامل ضبط کالا و سوخت هاي مکشوفه به نفع دولت بود، اگر چه متهمان اين پرونده متواري هستند اما راي آنان صادر و اموال ضبط شده است.

 14و پنج دهم درصد کل پرونده هاي وارده قاچاق کالا و  سوخت  کشور  متعلق به هرمزگان

مديرکل تعزيرات حکومتي هرمزگان گفت: در 10 ماهه  سال جاري شش هزارو 375فقره پرونده قاچاق در تعزيرات حکومتي تشکيل شده است که سه هزار و 648فقره از اين ميزان پرونده مربوط به سوخت قاچاق است.اسماعيلي با اشاره  با روند کاهش زمان رسيدگي به پرونده ها  عنوان کرد:در اين رابطه شش هزار و 268فقره ازمجموع کل پرونده هاي سال جاري مختومه شده است.وي ادامه داد:در بحث قاچاق کالا و سوخت 14و پنج دهم درصد کل پرونده هاي وارده کشور متعلق به استان هرمزگان است. وي با اشاره به تلاش اين مجموعه براي کاهش زمان رسيدگي به پرونده ها گفت: هم اکنون زمان رسيدگي به پرونده ها به 15 روز رسيده که در مقايسه با گذشته،کاهش قابل توجهي داشته است.

 کشف بيش از 18 ميليون ليتر سوخت قاچاق

فرمانده پليس درياباني هرمزگان در اين مراسم  از کشف بيش از 18 ميليون ليتر سوخت قاچاق در 10 ماه گذشته توسط پليس درياباني استان خبر داد که در مقايسه با مدت مشابه پارسال در حالي که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته هشت ميليون ليتر بوده است،بيش از دوبرابر افزايش داشته است.

سرهنگ احمد دادستاني افزود:در اين راستا يکهزار و 400 فروند شناور توقيف ، يک هزارو 200 متهم در همين رابطه دستگير و روند مقابله با قاچاقچيان سرعت بخشيده شده است. وي گفت: استقرار پايگاههاي دريايي در مناطق آلوده و برخورد جدي با قاچاقچيان را از اهم فعاليتهاي درياباني استان هرمزگان ذکر کرد و افزود:در جهت برخورد هر چه بيشتر با پديده قاچاق ، اقدامات و همکاري خوبي با ادارات و سازمان هاي ذيربط انجام شده و اين همکاري همچنان به قوت خود باقيست. گفتني است : در اين آيين از عملکرد فرماندهان و واحدهاي فعال درياباني تقدير شد.د

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها