جمعیت هلال احمر:

زائران با بیماری‌های مزمن به اندازه ۴۵ روز دارو به عربستان ببرند



همراه داشتن دارو به اندازه مصرف شخصی برای هیچ زائری ممنوع نیست و زائران با بیماری‌های مزمن باید به اندازه ۴۵ روز داروهای مصرفی خود را به عربستان ببرند.

     

به گزارش صبح ساحل به نقل از مهر، جمعیت هلال احمر درباره حمل دارو توسط حجاج اعلام کرد: تعداد قابل توجهی از زائران ما به دلیل شرایط سنی دچار بیماری‌های مزمن هستند و یک یا چند نوع دارو مصرف می‌کنند. زائران ما عمدتاً به دلیل بیماری‌های قلبی، فشار خون، دیابت و … دارو مصرف می‌کنند.

امسال بیش از ۱۸ هزار نفر از زائران ما دچار بیماری‌های قلبی یا دیابت هستند و مطمئناً سال‌هاست که دارو مصرف می‌کنند. خواهش اول ما از زائران این است که مصرف داروهای خود را به طور طبیعی طبق روال قبلی در حج ادامه دهند و قبل از سفر با پزشک متخصصی که درمان خود را نزد وی دنبال می‌کنند، مشورت کنند چراکه به دلیل تغییر شرایط زندگی و تغذیه‌ای در حج ممکن است پزشک، پیشنهادی در خصوص تغییر دز یا نحوه مصرف داروها و یا تعداد مصرف در روز داشته باشد.

نکته بعدی این است که ممکن است دارویی که زائر در ایران مصرف می‌کند در عربستان نیز وجود داشته باشد و یا مشابه آن دارو در عربستان باشد، ولی به دلیل اینکه بدن فرد به مصرف همان دارو عادت کرده و با همان دارو تنظیم شده، خواهش ما این است که زائران به مقدار کافی داروی مصرفی خود را حداقل به اندازه ۴۵ روز همراه داشته باشند تا بتوانند با همان روالی که در ایران داروهای خود را مصرف می‌کنند در عربستان نیز همان دارو را با همان روند مصرف کنند تا دچار عوارض دارویی و یا مشکلاتی که با تغییر دارو برای فرد رخ می‌دهد، نشوند.

پیشنهاد بعدی ما این است که دارویی که همراه خود به عربستان می‌برند را به دو بخش تقسیم کنند و یک قسمت را در داخل چمدان و بخشی را در ساک دستی قرار دهند تا اگر بخشی از داروها فراموش یا گم شد، مشکلی برای مصرف دارو به وجود نیاید.

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که همراه داشتن دارو به اندازه مصرف شخصی برای هیچ زائری ممنوع نیست. تأکید می‌کنم همراه داشتن داروهای روزانه به اندازه مصرف شخصی برای هیچ زائری ممنوع نیست لذا خواهش ما این است که زائرانی که به صورت روزانه دارو مصرف می‌کنند به مقدار مدت حضورشان در عربستان (میانگین ۴۵ روز) داروهای خود را همراه داشته باشند.

نکته مهم در این زمینه این است که زائران باید نسخه پزشک را همراه داشته باشند و داروها را از جعبه اصلی خارج نکنند. خارج کردن دارو از جعبه اصلی و جمع‌آوری آنها در یک بسته ممکن است باعث شود در گمرگ یا در فرودگاه مدینه یا جده مشکل ایجاد شود. چون فردی که در آنجا چمدان‌های زائران را بررسی می‌کند ممکن است توجیه نباشد که اینها چه داروهایی هستند پس داروها اگر با بسته‌بندی اصلی و ظرف اصلی خود باشند هیچ منع و محدودیتی وجود ندارد.

صرفاً ۱۳ قلم داروی ممنوعه برای ورود به عربستان داریم که از طرف عربستان سعودی اعلام شده است و شامل داروهای مخدر هستند و همراه داشتن آنها ممنوع است و سایر داروها منعی ندارد و حتماً زائران به مقدار کافی این داروها را همراه داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها