ایران؛ محور رایزنی وزرای خارجه آمریکا و قطر



وزرای خارجه آمریکا و قطر درخصوص موضوع هسته‌ای ایران رایزنی کردند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این گفت‌وگو به روابط دوجانبه واشنگتن و دوحه، آخرین تحولات موضوع هسته‌ای ایران، جنگ اوکراین و تحولات افغانستان تبادل نظر کردند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه روز گذشته(دوشنبه) در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی در ارتباط با اظهارنظر اخیر وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران مسئول عدم احیای برجام است و اینکه ایران باید تنش‌هایش را با کشورهای منطقه کاهش دهد و باعث ایجاد تنش در منطقه نشود، اظهار کرد: موضع ما در مورد این سخنان کاملا واضح است. دولت آمریکا به صورت غیر قانونی از برجام خارج شد و در واقع مسئول تخریب این توافق است.

وی ادامه داد: در واقع آمریکایی‌ها مرتکب نقض برجام شده‌اند و مسئول تخریب یک روند چند جانبه هستند.آمریکایی‌ها مسئول وضعیت کنونی برجام و ایجاد خلل در اجرای این توافقنامه بین‌المللی هستند.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: اکنون نیز چنانکه اراده سیاسی در نزد دولت‌ آمریکا وجود داشته باشد امکان بازگشت طرف‌ها به روند مذاکرات و جمع‌بندی مذاکرات وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها