مدیرتعاون روستایی هرمزگان خبرداد:

ایجاد تشکل‌های فراگیر برای فروش لیمو در هرمزگان



مدیرتعاون روستایی هرمزگان گفت: ایجاد تشکل فراگیر برای فروش محصولات کشاورزی بویژه لیمو یکی از بهترین راهکارها برای برون رفت از وضعیت فعلی لیموکاران است.

 

به گزارش صبح ساحل، عیسی برخورداری پور در سفر به شهرستان رودان، در دیدار با باغداران و سورتینگ داران اظهار کرد: غیر از ارسال مستقیم لیمو فرآیند برداشت این محصول با دو هدف «خشک کردن لیموترش و آبلیموگیری» انجام می‌شود و در همین راستا با ایجاد تشکل جهت راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و بزرگ در زمینه خشک کردن لیمو یا آبلیموگیری می‌توان به اقتصادی کردن این محصول کمک کرد.

وی افزود: کشاورزان باید عضو تشکل‌های کشاورزی شوند تا ما بتوانیم به آنها خدمات ارائه دهیم و پیگیر آن هستیم که با تغییر الگوی کشت؛ محصول لیموترش بازارپسند را کشت کرده و در افق پیش رو، این محصول را به بازارهای جهانی صادر کنیم.

برخورداری پور تصریح کرد: تسهیل برای ایجاد این تشکل‌های فراگیر اقتصادی برای فروش محصولات کشاورزی جهت حضور توانمند در بازارهای داخلی و خارجی به منظور بهبود و توسعه صادرات در دستور کار قرار دارد.

مدیرتعاون روستایی هرمزگان با بیان اینکه خرید حمایتی یا تضمینی محصول لیموترش از باغداران هرمزگانی در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: در حال حاضر طرح خرید مشارکتی جهت اجرا اماده است که در قالب این طرح تشکل‌های روستایی پس از خریداری لیموترش مرغوب از باغداران با خشک کردن محصول، سود حاصل از فروش لیموترش خشک شده را به باغداران پرداخت می‌کند.

برخورداری پور اظهار کرد: با توجه به اینکه استان هرمزگان دارای تنوع محصول‌های کشاورزی باغی و زراعی است ما بدنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا در این خصوص بتوانیم، کارخانه‌ای را در استان راه‌اندازی کنیم.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها