لیموی رودان در میادین میوه و تره‌بار تهران عرضه می‌شود



مدیرعامل سازمان میوه و تره بارشهرداری تهران گفت: در میادین تهران هر روز تا دویست تن لیموترش به فروش می‌رسدکه می‌توان این میزان لیمو را از رودان تامین کرد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته باشگاه خبرنگاران، ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران در جمع باغداران شهرستان رودان گفت: اکنون در حال بررسی و رایزنی برای حمل و نقل و عرضه مستقیم این محصول از رودان به میادین میوه و تره بار تهران هستیم.

او گفت: با پیگیری‌های مداوم صداوسیما و حمایت سازمان تعاون روستایی و شهرداری ها، اکنون روند قیمت خرید لیموترش از باغداران افزایشی است.

فصاحت گفت: بدنبال هماهنگی برای تامین سریعتر محصول لیمو در میادین میوه و تره بار تهران هستیم و پیش بینی می‌شود، قیمت لیمو ترش در روز‌های آینده دو تا سه هزار تومان افزایش یابد.

او گفت: افزون بر مصرف در میدان میوه و تره بار مشتری‌های دیگری نیز بدنبال خرید محصول لیموترش هستند که این افزایش تقاضا می‌تواند در بهبود قیمت محصول لیمو ترش تاثیرگذار شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: فرایند خرید لیمو ترش و همکاری شهرداری‌ها برای عرضه تا بیست روز آینده نیز ادامه خواهد داشت تا مشکل دیگر مناطق عرضه لیمو نیز برطرف شود.

او گفت: چهل درصد لیموی تولیدی کشور در رودان تولید می‌شود و کشاورزی این منطقه تقریبا تک محصولی است که این موضوع لزوم حمایت از باغداران را بیشتر می‌کند.

 

بنا بر اعلام باغداران رودانی اکنون لیموی درجه یک در این شهرستان هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

به گفته باغداران قیمت لیمو ترش در مقایسه با هفته‌های گذشته افزایش یافته است، ولی با توجه به هزینه‌های تولید هنوز راضی نیست.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها