وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

دهک‌بندی ها مجددا بررسی می‌شود/ ملاک درآمد خانوار است نه فرد



صولت مرتضوی گفت: طرحی نو در دست داریم که دهک بندی ها را مجددا بررسی کنیم این یک تلکیف و الزام قانونی است که هر ۶ ماه یکبار این دهک بندی ها را بررسی کنیم.

        

به گزارش صبح ساحل، صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در گفتگویی در رابطه با نحوه دهک بندی یارانه ها با بیان اینکه از ابتدا اعتراض ها نسبت به دهک بندی ها وجود داشته است افزود: در گام اول حدودا تعداد یک میلیون نفر با دستور رییس جمهور اضافه شدند. در حال حاضر نیز سامانه های متعددی، هم در رابطه با یارانه ها و هم در وزارت کار تعریف شده اند که افراد می توانند به این سامانه ها مراجعه و با وارد کردن کد ملی پاسخ دقیقی دریافت خواهند کرد که در چه دهکی هستند و به چه دلایلی در این دهک قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در آمدها  به صورت صدک بندی یعنی از صدک یک تا صدک صد تعریف شده اند و ملاک در آمد خانوار است نه درآمد فرد.

وزیر کار عنوان کرد: مواردی داشتیم که معدل خانوار حدودا ۲۰ میلیون تومان بوده ولی مورد اعتراض سرپرست خانوار قرار گرفته بر اساس بررسی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که حساب فرزند شاغل با آنها حساب شده است در این موارد خانواده ها می توانند یارانه و حساب فرزند شاغل شان را جدا کنند.

مرتضوی تاکید کرد: طرحی نو در دست داریم که دهک بندی ها را مجددا بررسی کنیم این یک تلکیف و الزام قانونی است که هر ۶ ماه یکبار این دهک بندی ها را بررسی کنیم و به اطلاع مردم برسانیم.

وی عنوان کرد: ما به صورت ماهانه گزارش دهک بندی ها را به سازمان هدفمندی یارانه ها ارائه می دهیم. در حال حاضر مراجعات کاهش یافته است ولی افرادی که به دهک بندی خود اعتراض دارند می توانند با مراجعه به سامانه، اعتراض خود را ثبت کنند و مسئولین مربوطه مکلف به پاسخگویی هستند.

وزیر کار با اعلام این موضوع که توانایی برگزاری نشستی مشترک همراه با معاون اقتصادی و رفاهی وزارت کار را داریم تا در پخش زنده رسانه ملی پاسخگویی مشکلات دهک بندی مردم باشیم افزود: ادارات کل و شهرستان ها، ستاد وزارت کار و سامانه ای که طراحی کرده ایم پاسخگوی مردم در این زمینه هستند و امکان ندارد که جوابگوی مشکلات مردم نباشیم.

مرتضوی در رابطه با شاخص های معین برای دهک بندی یارانه ها گفت: مسکن که آیا مستاجر هستند یا مالک، خودرو، میزان تراکنش های ماهانه و منابع و سپرده های بانکی شاخص های تعیین کننده دهک بندی ها هستند. گاها مواردی بوده است که فرد مسئول مالی شرکتی بوده که منابع مالی به حساب او وارد و خارج میشده ولی با مراجعه به ما این موارد اصلاح و شامل دهک بندی شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها