کاهش تعداد پرواز های فرودگاه بندرعباس؛

غیرفعال شدن برخی خطوط هوایی به دلیل نبود هواپیما



مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از کاهش تعداد پرواز های فرودگاه بندرعباس خبرداد و گفت: افرادی که در یک تا ۲ هفته قبل از پرواز برنامه‌شان مشخص می‌شود به صورت مرتب باید پایگاه‌های فروش بلیت را بررسی کنند یا به دفاتر خدمات مسافرتی مراجعه کرده و تماس داشته باشند تا بتوانند در صورت لغو بلیت توسط یک مسافر، بلیت تهیه کنند. این موضوع و نیاز مردم بارها به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده اما عنوان می‌کنند هواپیما برای این منظور ندارند.

         

به گزارش صبح ساحل، جمشید دلفاردی مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در این خصوص گفت: تعداد پروازها فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس باید افزایش یابد؛ لازم است این کار به طور مشخص برای شهرهای تهران،‌ اصفهان، شیراز،‌ مشهد، اهواز، تبریز، آبادان انجام شودو این  نیاز مردم بارها به شرکت‌های هواپیمایی اعلام شده اما عنوان می‌کنند هواپیما برای این منظور ندارند و با این شرایط کسانی می‌توانند بدون دغدغه بلیت تهیه کنند که برنامه سفرشان از مدت‌های قبل مشخص باشد.

وی اشاره کرد: اکنون تعداد پروازهای فرودگاه بین‌المللی بندرعباس به تهران با کاهش روبرو شده و به هفت پرواز در روز رسیده درحالی که حداقل به ۱۰ پرواز در این مسیر نیاز است، همچنین تعداد پروازها در مسیر بندرعباس به مشهد مقدس هم روزانه یک پرواز بوده که حداقل باید به ۲ پرواز در این مسیر نیاز است.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان با بیان اینکه نیاز و استقبال مردم بیشتر از حداقل‌هاست،‌ گفت: حداقل نیاز پروازی از در مسیر بندرعباس به شیراز روزانه ۲ تا سه پرواز بوده که اکنون هفته‌ای پنج پرواز به این مقصد پروازی انجام می‌شود، همچنین برای مسیر کیش به هفته‌ای ۱۵ تا ۲۰ پرواز نیاز است اما اکنون پنج پرواز انجام می‌شود.

دلفاردی اشاره کرد: فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس در گذشته به مقصد کرمانشاه هم پرواز داشت که متأسفانه این مسیر پروازی به علت نبود هواپیما غیر فعال شده است.

همانطور که بیان شد برای رفع این مشکل باید تعداد پروزاهای فرودگاه بین‌المللی شهدای پرواز ۶۵۵ بندرعباس افزایش یابد تا شرایط بهبود یافته و دغدغه مردم کاهش یابد.

برنامه دولت برای به پرواز درآوردن هواپیماهای زمینگیر

با اجرای برنامه دولت برای توسعه ناوگان هوایی، هم‌اکنون تعداد صندلی‌های پروازی تا ۴۰ درصد افزایش یافته و تعداد هواپیماهای عملیاتی به ۱۷۵ فروند هواپیمای رسیده است. «افزایش ناوگان» استراتژی دولت سیزدهم است و این مهم را از دو راه خرید هواپیمای دست‌دوم و اورهال هواپیماهای زمینگیر پیگیری می‌کند تا دو برابر و نیم شدن تقاضای سفر را پاسخ دهد.

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، از ابتدای سال گذشته ۱۰۰ فروند هواپیما ی زمینگیر شناسایی شده است که دولت در نظر دارد تا برنامه اورهال مجدداً این پرنده‌ها را در دستور قرار دهد و وارد چرخه پروازی کند. از این مسیر نیز در سال گذشته چندین فروند هواپیما بعد از چند سال زمینگیری وارد چرخه پروازی شده است.

سازمان هواپیمایی طی ۲ سال گذشته اعلام کرده است که برای افزایش تعداد صندلی پرواز منتظر احیای برجام نمی‌ماند و افزایش ناوگان را از چند مسیر دیگر ادامه می‌دهد. بر اساس بخشی از برنامه که مربوط به خرید ناوگان دست دوم می‌شود، در سال گذشته ۵۰ فروند هواپیما با میانگین سنی ۱۹ سال وارد کشور شدند. دولت برنامه خرید هواپیماهای دست دوم را با هدف تقویت ناوگان ایرلاین‌ها در دستور کار دارد و مذاکرات برای افزایش خرید در دستور کار است.

رییس سازمان هواپیمایی : به ۵۵۰ فروند هواپیما نیازمندیم

محمدی بخش توضیح داد: ۳۳۰ فروند هواپیمای ثبت شده داریم که ۱۳۹ فروند از این رقم از ۲ سال بیشتر است که گراند (زمینگیر) شده است. تعدادی از این هواپیماها قابل برگشت به چرخه نیستند و حرفه‌ای نیست هواپیمایی که ۲۰ سال است گراند شده را جزو دارایی‌ها محاسبه کنیم.

رییس سازمان هواپیمایی تصریح کرد: به طور کلی هم اکنون ۱۸۰ فروند هواپیمای فعال داریم که در فرودگاههای کشور در حال خدمت رسانی هستند و تا رسیدن به رقم ۵۵۰ فروند هواپیما به ۳۷۰ فروند هواپیمای دیگر نیازمندیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها