توزیع بیش از پنج‌هزار تُن نهاده دامی بین روستاییان هرمزگان



رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: پنج‌هزار و ۷۲۱ تُن نهاده دامی و کشاورزی از ابتدای الجاری تاکنون از سوی شبکه تعاون روستایی بین دامداران و کشاورزان این استان توزیع شد.

         

به گزارش صبح ساحل، محمد رضا ماندگاری گفت: نهاده‌های کشاورزی و دامی شامل سبوس، کودشیمیایی (از نوع اوره، فُسفات و سَم)، بذر ذرت و کنجد است که با نرخ مصوب بین دامداران و کشاورزان استان هرمزگان توزیع شده است.

وی بیان کرد: تهیه، تولید و فروش نهاده‌های کشاورزی (کود و سم) و دامی از جمله برنامه‌های حمایتی سازمان تعاون روستایی برای خدمت رسانی به جامعه روستاییان است.

رییس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه توزیع این مقدار نهاده‌های دامی در راستای حمایت از دامداران، تنظیم بازار و تثبیت قیمت نهاده‌های دامی انجام شده است، اظهار کرد: کشاورزان نهاده‌ها را از اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی روستایی استان خریداری می‌کنند.

ماندگاری، اجرای عملیات آب و خاک در شرکت‌های تعاونی تولید و سهامی زراعی در سطح ۱۵۰ هکتار، اجرای عملیات یکجاکِشتی در شرکت‌های تعاونی تولید در سطح ۲۵۰ هکتار و اجرای کشت قراردادی در شرکت‌های تعاونی تولید در سطح ۱۰۰ هکتار را از دیگر خدمات ارائه شده از ابتدای سالجاری تاکنون از سوی تعاون روستایی استان به مردم بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این مدت ۹۲۷ تن بذر اصلاح شده گندم تولید و فرآوری شده است، اضافه کرد: در این مدت همچنین افزون بر ۶۰ هزار تُن خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی استان از کشاورزان هرمزگان خریداری شد و این آمار نشان دهنده آن است که با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبرو هستیم.

این مسوول بیان کرد: شرکت تعاون روستایی هرمزگان از ابتدای سال‌جاری تاکنون در زمینه خرید و فروش لیموترش از باغداران هرمزگانی عملکرد مثبتی داشته است، به طوری که افزایش پنج برابری را نسبت به مدت مشابه پارسال شاهد بودیم.

ماندگاری، به توزیع آرد روستایی به میزان ۳۲ هزار و ۳۴۵ تن، توزیع انواع کود شیمیایی - آلی و زیستی ۵۹۰ تن و توزیع مواد سوختی نیز در این مدت به میزان ۶۴ هزار و ۶۶ لیتر اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها