کاهش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا در هرمزگان



 رییس اداره هواشناسی قشم گفت: دما از هفته پیش رو بین یک تا سه درجه در استان هرمزگان کاهش‌ می‌یابد که این کاهش نسبی دما در نقاط مختلف استان متفاوت است.

   

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی روز جمعه با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری در ساعت های ابتدایی صبح در جزایر و سواحل مه صبحگاهی و کاهش موقتی دید افقی پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در ساعت های بعدازظهر و اوایل شب در بلندی های استان هرمزگان رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق مورد انتظار است.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: تا اواخر وقت امروز پدیده شاخص در خلیج فارس به ویژه در جزایر غربی (کیش و لاوان) وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا خواهد بود.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در این مدت سرعت باد در جزایر غربی استان هرمزگان، به ویژه در مناطق فراساحل جنوبی و غربی جزایر کیش و لاوان قابل ملاحظه خواهد بود؛ سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲۰۰ سانتی متر خواهد رسید و سبب اختلال در رفت و آمدهای دریایی خواهد شد.

وی گفت: همچنین امروز مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش سرعت بادهای شمال غربی متلاطم پیش بینی می شود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: توصیه می شود ضمن جلوگیری از رفت و آمد شناورهای سبک و صیادی، تمهیدات لازم در بنادر و اسکله های غربی و پیش بینی های لازم برای آمد و شد ایمن کشتی های تجاری به سمت بوشهر و خوزستان صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی بیان کرد: برای روزهای شنبه ۱۵ و یکشنبه ۱۶ مهرماه با تغییر سمت باد به جنوب شرقی و افزایش سرعت این بادها، دریا متلاطم پیش بینی می شود.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۳۰ درجه و ۹۶ درصد و شهر قشم را ۳۰ و ۸۹ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها