حادثه‌ای دوباره در ساحل سورو؛

مصدومیت موتورسوار در برخورد با یک خودرو


نویسنده: معصومه نعمتی

تردد خودروها در ساحل سورو بندرعباس، جان هر موجود زنده‌ای را در خطر قرار می‌دهد؛ از شهروندان گرفته تا پرندگان و موجودات دریایی.

 
به گزارش صبح ساحل، ظهر امروز تصاویری از مرگ مرغان دریایی در ساحل سورو براثر برخورد با خودروهایی که در ساحل جولان می‌دهند، منتشر شد.
چند ساعتی از این انتشار این موضوع گذشته بود که یکی از شهروندان با ارسال ویدئویی از برخورد یک خودرو با موتورسیکلت در این ساحل خبرداد.
این شهروند گفت: «باز هم سرعت بالای ماشین در ساحل سورو حادثه آفرید».
او اضافه کرد: «برخورد یک خودرو با موتورسیکلت باعث مصدوم شدن راننده موتورسیکلت و شکستن دست او شد. متاسفانه راننده خودرو هم از صحنه فرار کرد».
آن‌چه مسلم است؛ عدم مسدود شدن ورودی ساحل سورو و تردد خودروها در این ساحل، هرلحظه می‌تواند خطرآفرین باشد و جان شهروندان را تهدید کند. 
با این حال، شهرداری منطقه چهار بندرعباس، تنها ارگانی بوده که در چندوقت اخیر برای مسدود کردن ورودی خودرو در ساحل سورو با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، اعلام آمادگی کرده است. اما نکته‌ی قابل توجه این است که دیگر ارگان‌های مربوطه هیچ‌گونه عکس‌العملی در برابر این مسئله‌ی حیاتی نداشته و هیچ اقدامی هم در این راستا انجام نداده‌اند.
متاسفانه در شهر بندرعباس، آن‌طور که باید امکانات رفاهی برای تفریح شهروندان فراهم نشده و برخی افراد به «ویراژ دادن در ساحل» به‌عنوان یک تفریح نگاه می‌کنند و از خطرات آن به درستی آگاه نیستند.
از دیگر موضوعاتی که مطرح می‌شود، نبود مکان مناسبی برای پارک کردن خودروها در نزدیکی ساحل سورو است. برخی شهروندان با بیان این موضوع از نبود پارکینگ در کنار این ساحل نیز گلایه دارند و معتقدند وقتی جایی برای پارک خودرو نباشد، پس مردم می‌توانند خودروهایشان را به ساحل بیاوردند. این‌ها موضوعاتی‌است که توجه مسئولان شهری به آن بسیار ضروری است.
خواسته‌ی شهروندان، برنامه‌ریزی و اقدام مناسب برای مدیریت وضع موجود ازسوی مدیران شهری است. امید است که مسئولان مربوطه نیز در حل این مشکل و نجات جان شهروندان و محیط زیست اهتمامی ویژه داشته باشند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها