آیا کودک شما حواس پرت است؟


نویسنده: راضیه نیرومند

حواس پرتی در کودکان یکی از مشکلات والدین است که تاثیر مستقیمی در یادگیری مسائل درسی دارد.این کودکان به خوبی نمی توانند تمرکز کنند و اغلب در مسئولیت های محوله دچار مشکل هستند. علت حواس پرتی می‌تواند ژنتیکی، محیطی یا ترکیبی از هر دو باشد.
                    
به گزارش صبح ساحل، کودکان حواس پرت اغلب عملکردهای مغزشان دچار اختلال است. برای مثال حافظه آنها قوی نیست و خیلی زود حواسشان پرت می‌شود. قادر به کنترل برخی رفتارهای خود نیستند و سرعت پردازش مفاهیم در مغز آنها پایین است.برای درمان این مشکل بهتر است از راه حل ها و روش های خاص آموزشی و رفتاری استفاده شود. یکی از بهترین تمرین‌ها اختصاص زمانی خاص برای مدیتیشن است.
                                                                 
بسیاری از والدین از تاثیر شگرف این تمرین غفلت می کنند اما باید بدانندحتی اگر کودک شما فقط ۱۰ دقیقه در روز مدیتیشن کند، می تواند تا حد زیادی مهارت های توجه خود را افزایش دهد. سعی کنید در انتخاب شکل مدیتیشن دقت کنید و از مدلی استفاده کنید که برای آن ها بهتر باشد. گام بدی مطالعه کردن است . برای فرزندان خود کتاب بخوانید . کتابخوانی به بهبود رشد و عملکرد مغز کمک شایانی می کند . هنگامی که شما برایشان کتاب می خوانید ذهنشان را درگیر قصه می کنید .این خوانش منظم مهارت های شنیداری آنها را افزایش می دهد و دامنه توجه آنها را ارتقا می بخشد. در موارد مختلف سعی به تحسین کردن و تشویق کودکان کنید . به آنها عزت نفس دهید . گاهی بی انگیزگی می تواند یکی از علت های حواس پرتی باشد.  یکی دیگر از عوامل حواس پرتی و عدم تمرکز در کودکان خواب ناکافی است .  اختلال در چرخه خواب در کودکان اغلب منجر به بیش فعالی، مسائل عاطفی و گوشه گیری می شود. یک روال ثابت قبل از خواب، جدا از آرامش و حفظ سلامت آنها، حس روتین را نیز در زندگی کودکان القا می کند. خواب کافی باعث بهبود توجه، رفتار، یادگیری، حافظه و سلامت کلی روحی و جسمی می شود.به طور کلی بهتر است از  مشکل حواس پرتی  فرزندتان به راحتی گذر نکنید زیرا در صورت درمان نشدن به موقع  ممکن است در تمامی زوایای زندگی آینده شان تاثیر سویی بر جای گذارد .

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها