خواص شگفت انگیز آلوئه ورا برای پوست و مو


نویسنده: راضیه نیرومند

آلوئه ورا گیاهی پرخاصیت است که به طور معمول به آسانی در همه جا یافت می شود. این گیاه گرمسیری برای پرورش یافتن نیاز به شرایط خاصی ندارد و  می تواند در هر باغچه و یا گلدانی کاشته شود به شرطی که به دمای محیط آن توجه شود. دمای حدود 17 تا24 درجه سانتی گراد، دمایی مناسب و مطلوب است و نیاز به آبیاری دو هفته یکبار دارد. 
افراد بسیاری از پرورش این گیاه به عنوان یک منبع کسب درآمد استفاده می کنند و سودمندی این گیاه برای درمان بعضی از بیماری ها ، به ویژه نقش مراقبتی آن برای پوست و زیبایی بسیار کاربردی است. به گونه ای که ژل موجود در وسط برگ‌های آلوئه ورا را استخراج کرده و در دارو‌ها و کاربرد‌های درمانی از آن استفاده می‌کنند.
 همچنین نوشیدن آب آلوئه ورا نیز می تواند فواید زیادی برای پوست و درمان زخم ها به همراه داشته باشد. پس از استخراج عصاره آلوئه ورا می‌توانید آن را به تنهایی یا با ترکیب با لیمو ترش روی پوست صورت بمالید. پس از گذشت 15 دقیقه می‌توانید آن را از روی صورت پاک کنید. این ماسک را ماهی یک بار الی دو بار برای شادابی و طراوت پوست و جلوگیری از به وجود آمدن لک‌های پوستی استفاده کنید.
همچنین  می‌توانید باقی مانده ژل آلوئه ورا را داخل یخچال بگذارید یا آن را در داخل قالب یخ بریزید و در فریزر نگهداری کنید. هر وقت نیاز داشتید یک قطعه از یخ آلوئه ورا را روی پوستتان بگذارید. 
عده ای از افراد هرازچندگاهی تبخال هایی را در اطراف دهانشان رویت می کنند . باید بدانید ژل آلوئه ورا در درمان  تبخال نیز کارساز است و  برای برطرف شدن این ضایعه دو بار در روز از این ژل بر روی موضع مورد نظر استفاده کنید .  از دیگر خواص آلوئه ورا کمک به درمان اگزما و خاصیت مرطوب کنندگی پوست است . تسکین خشکی و خارش پوست ناشی از اگزما از تاثیرات  استفاده ی این گیاه پراستفاده است. 
   

 آلوئه ورا و سلامت مو

ژل خام گیاه آلوئه‌ورا برای استفاده روی موها بسیار کاربردی و موثر است .اگرچه می توانید این ژل را از داروخانه ها نیز خریداری کنید اما در صورت داشتن گیاه آلوئه ورا درون خانه می توانید بصورت تازه از برگ های تازه بریده شده، کمی ژل شفاف و آبکی آن را بر روی موهای خود استفاده نمایید . 
این ماسک موهای آسیب دیده و خشک را درمان می کند. بهتر است اجازه دهید یکساعت این ژل بر روی موها باقی بماند پس از آن با شامپویی ملایم شسته شود. 
همچنین می توانید این ژل را با آب پیاز مخلوط کنید و شاهد تاثیر آن در درمان شوره سر باشید. 10 دقیقه زمان برای قرارگیری این مخلوط بر روی پوست سر و موها کافی است. 
عده ی زیادی از افراد دچار ریزش مو هستند .با استفاده از این ژل به طور منظم می توان  مانع ریزش موها شد؛ زیرا ژل آلوئه ورا حاوی آنزیمی است که محرک رشد مو است. آلوئه ورا منبعی از مواد مغذی، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و از این طریق موجب تقویت مو‌های سر می‌شوند. 
با تمامی خواص ذکر شده بهتر است در مصرف آن احتیاط شود و اگر نسبت به این ژل حساسیت دارید و پوست شما را دچار قرمزی،خارش  و یا جوش می کند ، هرچه سریع تر مصرف آن را متوقف کنید. 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها