دستگیری کلاهبردار فضای مجازی در قشم



فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت: متهم کلاهبرداری اینترنتی در فضای مجازی که با درج آگهی جعلی در سایت دیوار اقدام به فروش سوری کولر می کرد با هوشیاری و تلاش کارکنان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) این فرماندهی شناسایی و دستگیر شد.

       

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ مهراب کاظمی روز دوشنبه اظهار داشت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان قشمی مبنی بر کلاهبرداری از وی توسط فردی در فضای مجازی، رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در تحقیق صورت گرفته مشخص شد شاکی پس از مشاهده آگهی فروش کولر با قیمتی بسیار پایین تر از حد معمول در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شخص آگهی‌دهنده تماس برقرار و پس از توافق بر روی قیمت و پرداخت ۲۵ میلیون ریال به عنوان ودیعه به حساب فروشنده درخواست خرید کولر می‌کند اما فروشنده پس از دریافت مبلغ، دیگر پاسخگوی تماس‌ها نبوده و آگهی خود را نیز حذف کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم توضیح داد: پس از اخذ اظهارات شاکی و با جمع آوری مدارک و مستندات پرونده با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا در فضای سایبری، ابتدا هویت متهم و سپس محل اختفای وی شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات پلیسی متهم به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کاظمی اضافه کرد: متهم دستگیر شده که ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری در فضای مجازی بود پس از مواجهه با دلایل و مستندات پلیسی موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و اعتراف کرد که با جلب اعتماد افراد به بهانه فروش کالاهای زیر قیمت مبلغ ودیعه را دریافت و بعد از آن با تهیه سیم کارت جدید خط تلفن مورد نظر را خاموش کرده و دیگر پاسخگوی مالباختگان نبوده است.

وی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد، بیان کرد: کلاهبرداری از طریق درج آگهی جعلی در فضای مجازی و دریافت بیعانه، یکی از رایج‌ترین شیوه و شگردهای مجرمان سایبری است؛ که در این روش بیشتر کلاهبردان کالا یا خدماتی را با قیمتی پایین، آگهی کرده و از این طریق کاربران را متقاعد می‌کنند که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم از عموم شهروندان و مردم جزیره خواست تا زمانی که کالا یا خدمات مورد نیاز خود را دریافت نکرده‌اند از پرداخت هرگونه وجه تحت عنوان بیعانه جدا جدا خودداری کرده در صورت مواجه شدن با هرگونه فعالیت مِجرمانه در فضای مجازی می‌توانند گزارش‌های خود را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس https://csirc.cyberpolice.gov.ir/ یا با تماس از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها