کیا سلتوس 1400 با پیشرانه توربوشارژر به بازار ایران می‌آید



کیا سلتوس 1400 به پیشرانه 1.4 لیتری از نوع TGDi مجهز است. موتور این خودرو هم توربوشارژر و هم سیستم انتقال مستقیم سوخت دارد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از دیجیاتو، روز چهارشنبه، لیست خودروهای جدید عرضه شده در سامانه یکپارچه منتشر شد. در این لیست تعدادی از خودروهای کیا حضور داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به کیا سلتوس اشاره کرد. نکته متفاوت کراس‌اوور وارداتی کوشا خودرو در دور جدید، معرفی آن با پیشرانه جدید است. کوشا خودرو این محصول را کیا سلتوس 1400 نام نهاده است. عدد 1400 اشاره به حجم پیشرانه این خودرو دارد.

نخستین سری از کیا سلتوس با پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی چهارسیلندر به بازار ایران عرضه شدند. جعبه دنده این خودروها نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک معمولی است که قدرت و گشتاور را به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. قدرت و کشش متوسط سلتوس باعث شده بود تا این خودرو در مقابل کراس‌اوورهای چینی، وضعیت متوسطی را تجربه کند. به همین دلیل کوشا خودرو تصمیم گرفت تا این کراس‌اوور را با قدرت بیشتری به بازار بفرستد.

مشخصات و امکانات کیا سلتوس 1400

کیا سلتوس 1400 به پیشرانه 1.4 لیتری از نوع TGDi مجهز است. به عبارتی موتور این خودرو هم توربوشارژر و هم سیستم انتقال مستقیم سوخت دارد. این پیشرانه 140 اسب‌بخار قدرت و 243 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه نیز وظیفه انتقال قدرت را در این تیپ برعهده گرفته است. البته کیا سلتوس 1400 همچنان یک کراس‌اوور دیفرانسیل جلو است و قابلیت بیراهه نوردی ندارد. همچنین گیربکس دو کلاچه این خودرو از نوع خشک است، بنابراین رانندگی طولانی‌مدت با آن در ترافیک‌های سنگین مشکل‌ساز خواهد بود.

انتظار داریم تا کیا سلتوس 1.4 از نظر تجهیزات و امکانات نیز وضعیت بهتری نسبت به مدل 1600 داشته باشد. تریم داخلی چرمی، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین 360 درجه و دوربین عقب، شش کیسه هوا، ترمز پارک برقی، چراغ‌های LED، سنسور نور و باران، حالات مختلف رانندگی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر، سانروف و سقف پانوراما از جمله تجهیزات این خودرو هستند. همچنین کیا سلتوس 1400 به دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم شامل کروز کنترل تطبیقی، رادار تابلوخوان، رادار نگهدارنده بین خطوط و محدوده کننده سرعت مجهز است.

قیمت کیا سلتوس 1400 به صورت علی‌الحساب یک میلیارد و 688 میلیون تومان اعلام شده است. بنابراین انتظار داریم تا رقم نهایی قیمت این خودرو، به حدود سه میلیارد تومان یا حتی بیشتر از آن برسد. بهای این خودرو پس از ترخیص و آماده سازی برای تحویل به مشتریان مشخص خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها