همزمان با عاشورای حسینی

زندانی محکوم به قصاص در بندرعباس آزاد شد



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص همزمان با عاشورای حسینی و با اجرای پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» در بندرعباس آزاد شد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به تاکید رییس قوه قضاییه مبنی بر لزوم اقدام به منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به ویژه پرونده‌های قصاص نفس، پرونده این زندانی به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های پی در پی در ماه‌های اخیر با پیگیری شورای حل اختلاف استان و مددکاران زندان موجب شد تا اولیای دم به حرمت این روز و به دلیل ارادت به حضرت سیدالشهدا (ع) از قصاص محکوم این پرونده بگذرند و در نتیجه، این زندانی پس از تحمل ۱۰ سال حبس از قصاص رهایی یافت.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه این سومین سازش در پرونده‌های قصاص استان از ابتدای سال جاری است، از اقدام بسیار ارزشمند و فداکارانه اولیای دم در این پرونده قصاص و تلاش‌ها و پیگیری‌های مسئولان شورای حل اختلاف، قضات اجرای احکام دادسرای بندرعباس، اعضای گروه جهادی اخذ رضایت در پرونده‌های قصاص و مددکاران زندان قدردانی کرد.

قهرمانی ایجاد صلح و سازش بین طرفین را از شاخص‌ترین توصیه‌ها و آموزه‌های دینی دانست و ابراز امیدواری کرد: اولیای دم در سایر پرونده‌های قصاص نیز در صورتی که نحوه ارتکاب جرم و شرایط اجتماعی موضوع اجازه می‌دهد، با بزرگ منشی و اعلام گذشت به این پویش مردمی بپیوندند و به عشق امام حسین (ع) در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها