تولید روغن‌های پایه ۲ و ۳ برای اولین بار در کشوربا تکیه بر دانش ایرانی



مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با اجرای طرح ملی  ارتقا کیفیت محصولات سنگین و دستیابی به ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳، از واردات این محصول بی‌نیاز می‌شویم.

  
به گزارش صبح ساحل،  دکتر احمد هاشمی در حاشیه بیست و هشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: طرح "ارتقای کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس"، شامل سه پروژه اصلی است که پروژه تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و ۳، بعنوان یکی از طرح‌های استراتژیک دنبال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشور تنها  روغن‌های پایه گروه یک تولید می‌شود، اظهارکرد: با اجرایی شدن طرح "ارتقا کیفیت محصولات سنگین پالایشگاه بندرعباس"، نه تنها قادر به تولید روغن پایه گروه ۲ و ۳ برای تامین نیاز داخلی هستیم بلکه می‌توانیم این محصول را صادر کنیم. 
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، افزود: طرح تولید روغن‌های پایه گروه ۲ و۳  پالایشگاه نفت بندرعباس، با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن، برای نخستین بار با دانش فنی کاملا بومی در این شرکت در حال اجرا است و با تولید این محصول علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و قطع وابستگی، در دنیا بعنوان یکی از کشورهای دارای دانش فنی تولید این محصول شناخته می‌شویم.
 دکتر هاشمی با اشاره به اینکه طراحی اولیه پروژه روغن‌سازی انجام شده است، اذعان کرد: سرمایه مورد نیاز برای اجرای این طرح بالغ بر ۶۸۰ میلیون یورو پیش‌بینی شده بود که با استفاده از ظرفیت‌های موجود در پالایشگاه نفت بندرعباس و انجام مطالعات کارشناسی از سوی متخصصان شرکت در استفاده بهینه از واحد های فرآیندی، با صرفه‌جویی ۷۰ درصدی در اجرای پروژه، هزینه احداث را به ۲۵۰ میلیون یورور کاهش دادیم. 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها