قیمت صعودی نفت برنت دریای شمال



قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۲۲ درصد افزایش به ۸۳ دلار و ۲۸ سنت رسید.

                                                      

به گزارش صبح ساحل، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در آسیا ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا برای بررسی سیاست پولی آینده این کشور و همچنین تصمیم ائتلاف اوپک پلاس در مورد تمدید طرح کاهش تولید هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 18 سنت معادل 0.22 درصد افزایش به 83 دلار و 28 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 18 سنت معادل 1.52 درصد افزایش 78 دلار و 90 سنت معامله می‌شود.قیمت نفت بیش از یک درصد در روز دوشنبه در بحبوحه توقف تجارت به خاطر تعطیلات در آمریکا و انگلیس افزایش یافت.

سرمایه‌گذاران بر اطلاعات تورم آمریکا تمرکز کرده‌اند تا زمان کاهش نرخ بهره مشخص شود. از طرف دیگر منتظر اجلاس آینده اوپک و متحدانش در ائتلاف اوپک پلاس هستند.تحلیلگران عقیده دارند دارند قیمت نفت در روزهای آینده به خاطر احتمال تمدید کاهش تولید داوطلبانه ائتلاف اوپک پلاس و دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، افزایش می‌یابد.شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا در این هفته منتشر می‌شود و تعیین کننده سیاست‌های پولی این بانک خواهد بود.

اطلاعات تورم آلمان در روز چهارشنبه و اطلاعات تورم منطقه یورو در روز جمعه منتشر خواهد شد و مسیر کاهش نرخ بهره اروپا را در هفته‌های آینده مشخص می‌کند.اما تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران بر اجلاس آنلاین ائتلاف اوپک پلاس در دوم ژوئن است.

تولیدکنندگان این ائتلاف قرار است در مورد تمدید کاهش تولید 2.2 میلیون بشکه‌ای در نیمه دوم سال جاری میلادی تصمیم‌گیری کنند.

در این بین بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساچز پیش بینی خود از تقاضای جهانی برای نفت در 2030 را افزایش داده و انتظار دارد مصرف نفت در 2034 به خاطر کند شدن استفاده از خودروهای برقی به اوج خود برسد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها