۳ اثر صنایع دستی هرمزگان مُهر اصالت جهانی دریافت کردند



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان از اخذ ۷۶ مهر اصالت ملی برای صنایع دستی این استان خبر داد و گفت: سه اثر صنایع دستی هرمزگان موفق به دریافت مُهر جهانی شده اند.

                                      

به گزارش صبح ساحل، محمد محسنی با اشاره به عملکرد حوزه صنایع‌دستی در استان هرمزگان اظهار کرد: بالغ‌بر ۷۶ اثر مهر اصالت ملی صنایع دستی توسط هنرمندان استان کسب شده که از این تعداد، ٢٣ اثر سال گذشته مهر اصالت ملی را کسب کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ٣ اثر صنایع‌دستی استان مهر اصالت جهانی صنایع‌دستی را دریافت کرده‌اند.

محسنی با بیان اینکه اصل را بر این گذاشته‌ایم که نگاه جهانی و ملی را معطوف به دستان هنرمندان صنایع‌دستی استان کنیم، ادامه داد: در همین راستا برای اولین بار هنر لنج‌سازی ایران که خواستگاه آن استان هرمزگان است، سال گذشته در نمایشگاه شیکاگو به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان اظهار کرد: حلقه اتصال کل حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی داشته‌های تاریخی و هویتی دنیای صنایع‌دستی است که هویت ملت‌ها را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: میراث گذشته ما بدون برش‌های مکانیکی و با ابزار دستی و چکش زدن به سنگ ساخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با تاکید بر اینکه گردشگری بدون صنایع دستی معنی ندارد، ادامه داد: تا زمانی که در این اداره کل هستم اجازه نخواهیم داد هیچ مرکز گردشگری، بدون غرفه و پنل صنایع‌دستی احداث شود.

محسنی افزود: هر آنچه انجام شده ماحصل نگاه مثبت هنرمندان و صنعتگران و تلاش سازمان‌های همکار بوده است اما این کفایت امر نمی‌کند ولی اراده و عزم بر این است که تسهیل‌گر مسیر خدمت‌رسانی و کمک به حوزه صنایع‌دستی باشیم.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: به‌دستور صریح استاندار، مکانی که چند دهه به نام صنایع‌دستی در استان هرمزگان بوده و به هر دلیلی استفاده دیگری می‌شد به اداره کل میراث فرهنگی استان عودت داده می‌شود تا یک مرکز آبرومند و در شأن و جایگاه صنایع‌دستی در آن راه اندازی شود.

منتظر تایید: 2
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها