پیش ثبت‌نام مدارس شاهد برای سال تحصیلی جدید آغاز شد



مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از آغاز پیش ثبت نام مدارس شاهد در پایه‌های ورودی اول، هفتم، دهم و میان پایه برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «زهرا پناهی‌روا»، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: با توجه به جایگاه مدارس شاهد به عنوان مدارس مورد وثوق دانش آموزان و خانواده های آنها و لزوم خدمات شایسته به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جایگاه این مدارس به عنوان پایگاه های اصلی انقلاب اسلامی و دغدغه ای که وزیر آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی این مدارس دارند، برنامه ریزی برای ثبت نام این مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ با حساسیت دنبال و شیوه نامه ثبت نام مدارس شاهد ابلاغ شد.

پناهی روا ادامه داد: این شیوه نامه در اجرای اساسنامه طرح شاهد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات جلسه اخیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: پیش ثبت نام مدارس شاهد به صورت الکترونیکی در سراسر کشور از طریق درگاه my.medu.ir و اتصال به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می شود.

وی زمان بندی پیش ثبت نام این مدارس را اینگونه اعلام کرد: پایه اول ابتدایی از یکم خردادماه تا ۲۰ خرداد، پایه هفتم (دوره اول متوسطه) از ۲۱ خرداد تا دهم تیر و پایه دهم (دوره دوم متوسطه) از یکم تا ۲۰ تیرماه انجام می شود؛ همچنین زمان پیش ثبت نام دانش آموزان در میان پایه های مدارس شاهد در همه دوره های تحصیلی از یکم تا پانزدهم مردادماه است.

پناهی روا گفت: بدیهی است پس از اتمام این زمان بندی ها، دانش آموزانی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند، با اطلاع رسانی که از طریق مدرسه صورت خواهد گرفت، برای ارائه مدارک و تکمیل ثبت نام به مدرسه مراجعه می کنند از این رو از اولیای دانش آموزان درخواست می شود از حضور در مدرسه برای پیش ثبت نام خودداری کنند.

دبیر ستاد مرکزی شاهد وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سنجش آغازین برگزاری کلاس های پیش نیاز و مهارت آموزی در تمامی دوره های تحصیلی براساس ضوابط مندرج در شیوه نامه برنامه هفتگی مدارس شاهد از جمله مواردی است که مدیران مدارس شاهد بر آن اهتمام خواهند داشت.

وی گفت: نام مدارس شاهد با شهید و شهادت گره خورده و دارای تقدسی است که باید همه تلاش کنیم حافظ این نام مقدس باشیم. استقبال از مدارس شاهد یعنی مردم به این مدارس اعتماد دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها