چرا فقط دو صنعت هرمزگان؟

زیرساخت های ورزشی در انتظار همت صنایع


نویسنده: عبداسلام جمالی

رشد و پیشرفت ورزش در دنیای امروز مستلزم توجه به سه فاکتور مهم و اساسی است؛ نخست شناسایی و شکوفایی استعدادها،دوم برنامه‌ریزی مدون و هدفمند و سپس بهره‌مند بودن از فضاهای فیزیکی و زیر ساخت‌های مناسب.
تکیه به خلاقیت‌های فردی بازیکنان تا حدی می‌تواند کارساز باشد اما وقتی که پای برنامه‌ریزی و احداث زیر ساخت‌های مدرن و مجهز و کارهای گروهی در میان می آید، رنگ می بازد. ورزش استان به یمن ورود صنایعی مانند فولاد هرمزگان و شرکت پالایش نفت در سال‌های اخیر روند رو به رشدی به خود گرفته و تعداد زیادی از ورزشکاران خوشبختانه زیر چتر حمایت صنایع مذکور قرار گرفته‌اند و موفقیت‌های خوبی نیز کسب کرده‌اند. دیدار بین تیم‌های فوتسال فولاد هرمزگان و رعد پدافند هوایی اصفهان در سالن فجر بندرعباس جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار شد که با حضور پرشور دوستداران ورزش همراه بود و این تیم توانست مجوز صعود به لیگ برتر را بگیرد و موجب شادمانی و شور و شعف دوستداران ورزش شده و نشاط اجتماعی را برای هرمزگان به ارمغان آورد اما در این مسابقه تعداد زیادی از تماشاگران به دلیل محدودیت جا نتوانستند وارد سالن شوند.در دیدارهای تیم فوتسال پالایش نفت در لیگ برتر کشور نیز در خیلی از دیدارها سالن فجر مملو از تماشاگر بود و خیلی‌ها نتوانستند برای تماشای مسابقات این تیم مردمی و محبوب وارد سالن شوند. فولاد هرمزگان فقط در رده بزرگسالان دارای ۶ تیم لیگ برتری بانوان و آقایان در رشته‌های فوتسال، بسکتبال، هندبال و والیبال است و با احتساب رده‌های مختلف تعداد تیم لیگ برتری به ده تیم می‌رسد که در سالن فجر مسابقه می‌دهند و بیش از ۳۷ تیم را در رشته‌های مختلف تحت پوشش قرار دارد.
شرکت پالایش نفت هم باشگاه ورزشی را تاسیس کرده و حتی برای تاسیس شرکت فرهنگی و ورزشی اقدام کرده و قرار است علاوه بر فعالیت تیم فوتسال در لیگ برتر کشور، امتیاز تیم فوتبال دسته اولی را بخرد. این دو صنعت مهم استان علاوه بر ورود به مباحث عمرانی مثل احداث بیمارستان و مهدیه، زمین ورزشی و... بیش از صدها میلیارد تومان در بخش ورزش حرفه‌ای استان هزینه کرده‌اند اما آیا واقعا برای این همه صنایع که در استان وجود دارند سخت است که یک سالن اختصاصی یا خانه فوتسال برای علاقمندان به این رشته در مرکز استان احداث نمایند؟
یک همت جمعی می‌طلبد که سایر صنایع و مجتمع‌های اقتصادی که تعدادشان در استان خوشبختانه کم نیست و از نظر درآمدی هم وضعیت مطلوبی دارند (بیش از ۴۰ شرکت) به تاسی از فولاد و شرکت پالایش به مدد ورزش هرمزگان بشتابند و با احداث زیر ساخت‌های مناسب و مدرن مثل استادیوم‌ها و سالن‌های ورزشی،پروژه موفقیت‌های ورزشی هرمزگان را ماندگار و تکمیل نمایند.
زیبنده استان نیست که با این همه صنایع از یک طرف و این همه استعداد و ورزشکار و هزاران علاقه‌مند که همیشه مشوق و یار و دیار ورزش هرمزگان هستند در هنگام مسابقات پشت در سالن ورزشی ۲۰۰۰ نفری بندر عباس بمانند و از تماشای بازی‌های تیم محبوب خود و تشویق آن‌ها محروم شوند. هرمزگان به سالن‌های ورزشی مجهز بیش از ۵ هزار نفری و استادیوم‌های ورزشی برای میزبانی تیم‌های ملی و بین المللی و هم مسابقات داخلی و ملی نیاز دارد و باید صنایع فعال در استان بار احداث زیر ساخت‌های ورزشی را بر دوش کشند و یار و مددکار ورزش هرمزگان باشند. 
چرا فقط فولاد و شرکت پالایش نفت باید جور ورزش هرمزگان را بکشند و آیا صنایع دیگر که از امکانات این استان استفاده می‌کنند و آلایندگی‌‌های آن نصیب مردم استان می‌شود نباید نقشی در ورزش استان در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود ایفا کنند؟
ما اعتقاد داریم که که وظیفه و مسئولیت‌های اجتماعی دیگر صنابع ایجاب می کند که آستین ها را همچون شرکت های گل گهر در سيرجان و یا مس در رفسنجان و شهر بابک کرمان برای احداث زیر ساخت ها در هرمزگان بالا بزنند و در این بین استاندار و نمایندگان استان در مجلس می‌توانند نقش مهمی را در این باره ایفا نمایند.
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها