نوشیدنی‌هایی که مصرف آن‌ها در هوای گرم توصیه نمی‌شود



مصرف مایعات در هوای گرم افزایش می‌یابد، اما هر نوع نوشیدنی برای این وضعیت مناسب نیست.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر آندری تیاگلنیکوف، کارشناس ارشد وزارت بهداشت مسکو، توضیح داد که چرا در هوای گرم نوشیدن قهوه، چای غلیظ و نوشابه‌های شیرین شده توصیه نمی‌شود.

تیاگلنیکوف می‌گوید: در هوای گرم نباید نوشابه‌های شیرین بنوشید، زیرا قند موجود در آن تشنگی را برطرف نمی‌کند، بلکه باعث کم‌آبی بدن فرد می‌شود و همچنین باعث دریافت کالری اضافه می‌گردد. علاوه براین، نباید در مصرف قهوه و چای زیاده روی کرد، زیرا این مایعات ادرارآور هستند که منجر به دفع مواد معدنی با ارزش از بدن می‌شود.

به گفته وی، مصرف انواع مشروبات الکلی اکیدا ممنوع است، زیرا باعث افزایش وزن قلب و عروق و به طور کلی بدن و در نتیجه فعالیت آن با تمام ظرفیت می‌شود. نوشیدن مشروبات الکلی در گرما همچنین می‌تواند منجر به حملات قلبی و سایر عواقب جدی سلامتی شود. به افراد سیگاری نیز توصیه می‌شود که از استعمال دخانیات خودداری کنند، زیرا اثر سمی تنباکو در گرما چندین برابر افزایش می‌یابد.

او می‌گوید: حجم آب مصرفی در دمای بالا افزایش می‌یابد، هر فرد بسته به وزن، فعالیت و دمای هوا، استاندارد آب مصرفی خود را دارد، اما توصیه کلی این است که روزانه حداقل ۲.۵ لیتر آب بنوشید، یعنی هر ساعت حدود ۱۰۰ میلی لیتر نوشیده شود تا بار کلیه‌ها افزایش نیابد، این مقدار باید در هنگام فعالیت بدنی شدید افزایش یابد.

به گفته وی می‌توان آب لیمو یا نعناع را به آب اضافه کرد.

وی می‌گوید: می‌توان دمنوش گیاهی و آب میوه‌های شیرین نشده مصرف کرد، آب معدنی نیز باید به صورت دوز مصرف شود، زیرا دارای املاح است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها