قابلیت‌های جدید به تماس تصویری واتس‌اپ می‌آیند



بهبود قابلیت‌های تماس تصویری در واتس‌اپ می‌تواند به افزایش گفتگوهای ویدئویی و نشست‌های آنلاین در این پلتفرم کمک کند.

دیجیاتو نوشت: واتس‌اپ در جدیدترین به‌روزرسانی خود به سراغ بهبود قابلیت‌های مرتبط با تماس تصویری رفته و امکانات جدیدی را به این قابلیت افزوده است که از میان آنها می‌توان به افزایش تعداد شرکت‌کنندگان تا ۳۲ نفر اشاره کرد.

چه امکانات جدیدی به تماس تصویری واتس‌اپ آمده است؟

متا در ماه‌های اخیر به‌صورت پیوسته درحال افزودن ویژگی‌های جدید به پیام‌رسان خود بوده است و این موضوع در آخرین به‌روزرسانی آن هم دیده‌ می‌شود. افزوده‌شدن امکانات جدید در زمینه تماس‌های ویدیویی می‌تواند واتس‌اپ را به رقیبی برای زوم تبدیل کند و کاربران بیشتری را به‌سمت برقراری تماس تصویری از طریق این پلتفرم جذب کند.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید واتس‌اپ، امکان به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش به‌همراه صدا است. در گذشته امکان پخش صدای سیستم برای دیگر افراد حاضر در تماس وجود نداشت؛ اما اکنون به لطف فعال شدن این ویژگی، می‌توان اقدام به پخش ویدیوها یا ارائه‌ها در طی تماس‌های ویدیویی کرد. بااین‌حال هنوز مشخص نیست که محتوای دارای حق کپی‌رایت چگونه پخش خواهد شد و شاید واکنش سرویس‌های استریم را به‌دنبال داشته‌ باشد.

whatsapp

واتس‌اپ حداکثر تعداد افراد حاضر در یک تماس تصویری را هم افزایش داده است و این مقدار اکنون برابر با ۳۲ نفر است. محدودیتی برای دستگاه‌های قابل استفاده در طی تماس‌ها در نظر گرفته نشده است و تمامی افراد می‌توانند از اپلیکیشن موبایل یا نسخه تحت وب در دسکتاپ استفاده کنند. ویژگی جدید دیگر تحت عنوان Speaker Spotlight ارائه شده است و برای گروه‌های بزرگ کاربرد دارد. این قابلیت موجب می‌شود تا تمایز شخص درحال صحبت آسان‌تر از قبل باشد.

واتس‌اپ اعلام کرده است که قابلیت حذف نویز و اکو در اپلیکیشن موبایل خود را هم بهبود بخشیده است و اکنون می‌تواند صدای شفاف‌تر در محیط‌های شلوغ را برای کاربران فراهم سازد. همچنین کاربرانی که از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند، می‌توانند با رزولوشن بالاتری اقدامی به برقراری تماس‌های تصویری کنند. کیفیت صدا هم برای کاربران روی تمامی دستگاه‌ها، حتی با اینترنت ضعیف، بهبود پیدا خواهد کرد.

تمامی امکانات جدید گفته‌شده می‌تواند به واتس‌اپ کمک کند تا به گزینه محبوب‌تری برای نشست‌های مجازی و ویدیو کنفرانس تبدیل شود. متا در پست وبلاگ خود اعلام کرده است که متعهد به بهبود صدا و تصویر در تماس‌های واتس‌اپ خواهد بود. این شرکت به‌تازگی کدک MLow را هم معرفی کرده است که وعده بهبود پایداری تماس‌ها را می‌دهد. به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن موبایل این پیام‌رسان به‌تدریج در طی هفته‌های آتی برای کاربران منتشر خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها