با حضور اهالی فرهنگ و ادب؛

سوگواره ادبی« روز وداع یاران» همزمان با سراسر کشور در هرمزگان برگزار شد



به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان و با همراهی حوزه هنری، سوگواره ادبی« روز وداع یاران» و با حضور شاعران محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.


به گزارش صبح ساحل، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با حضور «احسان کامرانی»، معاون سیاسی امنیتی استانداری، «محمدجواد خجسته»، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری، «محدثه درویشی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، «فرشاد محمدی»، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان، «پروین پشتکوهی»، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «راضیه عباسی»، مدیر حوزه علمیه خواهران بندرعباس و «سعید عبدلی زاده»، رئیس حوزه هنری استان و جمعی از اهالی شعر و ادب در سالن کنفرانس کتابخانه اندیشه آیت الله خامنه ای بندرعباس برگزار شد.
ابتدای برنامه، معاون امنیتی، سیاسی استانداری ضمن تشکر از حضور هنرمندان و شاعران و عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور محبوب و مردمی و هیئت همراهشان بیان کرد: جسم و جان انسان بالاترین دارائی اوست و زمانی که انسان آن را فدا می کند نشان می دهد که خدا او را انتخاب کرده است.

احسان کامرانی اذعان کرد: رئیس جمهور فقید از زمانی که انتخاب شد، تمام دغدغه اش این بود که گره ای از مشکلات مردم باز کند و تمام زندگیش خدایی بود و چه افتخاری بالاتر از اینکه به این درجه و مقام رسید.  وی از حضور اهالی ادب و فرهنگ در این محفل ادبی قدردانی نمود و گفت: کسی که کار علمی و ادبی انجام می دهد، جایگاه خاصی دارد و باید ارج نهاده شود و منزلتشان حفظ گردد.
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان ضمن تشکر از حضور مسئولین و اهالی شعر و ادب در برنامه سوگواره ادبی« روز وداع یاران» عنوان کرد: رئیس جمهور شهید در کنار انسانیت والایشان ، مدیر پرتوانی هم بودند و قول و عملشان یکی بود و قدرت ایران را در تمامی مجامع جهانی به منصه ظهور گذاشت.

فرشاد محمدی خاطر نشان کرد: رئیس جمهور شهید به توسعه کتابخانه‌ها به ‌خصوص در مناطق محروم تاکید داشت و گفته بود: در دولت مردمی، عدالت فرهنگی بیشتر تاکید شده؛ چنانچه میزان کتابخانه‌ها در مناطق غیربرخوردار بیشتر شده است. نمونه‌ای از عدالت فرهنگی در این دولت را می‌توان در بخش افتتاح و ایجاد کتابخانه‌ها، کارهای فرهنگی، ایجاد سالن‌ها در سراسر کشور که میزان آن چند برابر بوده، مشاهده کرد.
وی تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی از جمله افراد دغدغه مند در حوزه فرهنگ و کتابخانه های عمومی بودند و همواره برای بهبود وضعیت پیگیر بودند و بر خود واجب میدانیم تا به زبان هنر، و اجرای برنامه های ترویجی، شخصیت این شهید بزرگوار را به همگان به خصوص جوانان نشان دهیم.

در ادامه این مراسم، «سعید عبدلی زاده»، رئیس حوزه هنری هرمزگان اظهار داشت:ما رئیس جمهوری را از دست دادیم که شهادت ایشان ، درس های بزرگی را در فضای سیاسی و اجتماعی ما یادآور شد.وی یادآور شد: اهالی شعر و ادب، خصوصا شعرا، تا به مضامین عالی نرسند، اهل خرج کردن هنرشان نیستند، اما آثار فاخر تولید شده از این اتفاق اندوهناک، نشان از این است که هنرمند مضمون داشته است و این مضامین حتما  مضامینی برخواسته از روح هنرمندان و احساساتشان می باشد.

گفتنی است: در ادامه برنامه جمعی از شاعران به خوانش اشعارشان در سوگ رئیس جمهور شهید و هیئت همراهشان پرداختند و در پایان از تمامی شاعران با اهدای لوح یادبود و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها